Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Glömde i hasten bort att skriva att jag passerade Scandinavian Lounge på ARN imorse runt 0540 på väg till DXB via ZRH. Hann även med några timmar i SEN Loungen på ZRH och det blev ganska produktivt.
 

Dr. Miles

Expert
Glömde i hasten bort att skriva att jag passerade Scandinavian Lounge på ARN imorse runt 0540 på väg till DXB via ZRH. Hann även med några timmar i SEN Loungen på ZRH och det blev ganska produktivt.

Det är synd att SWISS egen flight(LX1249) inte uppfyller MCT i Zurich när man ansluter till deras flighter till Mellanöstern&Indien. Det blir rejält tidig morgon med SAS flight och lång väntetid i Zurich.
 

agehall

Medlem
Jag kan bara hålla med. Och det som stör mig ännu mer är att vi blev stående vid gaten i ZRH ca 20 minuter för att invänta ett 20-tal passagerare som var sena. Det hade inte varit några som helst problem för mig att hinna med Swiss flighten.
 

Gnopps

Medlem
Om arbetsgivaren har som policy att man ska åka på agentbiljetter, är det då också OK ifall man skippar att jobba en dag eftersom man inte vill köpa en bussbiljett in till jobbet? Det känns ju helt vrickat att man ska åka på ett möte men inte får köpa en biljett som gör att man kommer i tid till mötet.
Jag håller helt med dig. Jag bryr mig mindre om mötena men tycker det är jobbigt att arbetsgivaren tycker det är acceptabelt att man åker halvt standby på hemresan, det är ju min fritid de tar av. Inte ok.
 

Marcus01

Medlem
Om arbetsgivaren har som policy att man ska åka på agentbiljetter, är det då också OK ifall man skippar att jobba en dag eftersom man inte vill köpa en bussbiljett in till jobbet? Det känns ju helt vrickat att man ska åka på ett möte men inte får köpa en biljett som gör att man kommer i tid till mötet.

Nä det är skruvat, men jag är ju bara den lilla brickan du vet...Storyn fortsatte, 07.55 flighten blev inställd pga dimma på LHR, de flesta flyttades över till 11.10 flighten men jag lyckade knipa en plats iallafall. Skulle hem igår med SAS 19.05 från LHR, SAS beslutar sig för att ställa in 18.00 kärran vilket gjorde att både 19.05 och 21.00 flighterna blev fulla. Förberedde mig på en riktig skitkväll men min chef var med i London och han är lika les som jag på larvet med agentbiljetter så han fattade beslutet att vi skulle boka BA enkel klockan 20.15. Den biljetten kostade 2800:-. Om vi hade velat boka en SK.biljett hade det kostat 4395:- i ECO.... BA bjuder dessutom på lite mackor och dricka...Jag börjar bli lite förtjust i BA måste jag erkänna!
 

campaigner

Medlem
I Scandinavian lounge på Kastrup, på väg till Melbourne via Bangkok med Thai. Väldigt lungt i loungen så här mitt på dagen på lördagen. I dag vankas det kycklingspett, marinerade köttbitar och coleslaw. Helt ok som lunch-snacks.
 

Gustav

Ny medlem
Jag sitter också i Scandinavian lounge, kastrup i väntan på avgång till Barcelona (och sedan vidare till Andorra). Liksom föregående skribent är även jag nöjd med tilltuggsutbudet. Fortfarande ganska lugnt här.
 

David

Medlem
Återigen ett inlägg från en icke SAS-lounge. Sitter i Miascor-loungen på Manilas flygplats terminal 1 i väntan på en Continentalflygning till Guam.

En fråga dock... Både Singapore Airlines och Thai Airways lounger är iofs stängda för kvällen, men även om Miascor hanterar Continentals loungeservice hade jag väl fått gå in i förstnämnda två lounger med mitt Air China guldkort?
 

Jacob

Medlem
En fråga dock... Både Singapore Airlines och Thai Airways lounger är iofs stängda för kvällen, men även om Miascor hanterar Continentals loungeservice hade jag väl fått gå in i förstnämnda två lounger med mitt Air China guldkort?
Så borde vara fallet eftersom Continental är med i Star Alliance,
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen