Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter för andra gången idag loungen på T4, ARN, var först imorse! (06:01), då var det lugnt. Desto mer folk nu, inväntar kamrat som är på väg från Umeå.

I Senator-loungen vid Gate 24 på MUC, ska flyga till CPH via FRA. FRA-flyget går från just Gate 24 så väldigt smidigt att gå dit sedan :)

Eftersom Oktoberfest pågår som bäst i München så är all lounge-personal på MUC uppklädd i Tracht, alltså Dirndl respektive Lederhosen. Ser inte klokt ut när man ser det första gången, men jag börjar bli van... :D

I Scandinavian på CPH o käkar nuddlar. En del förseningar idag, mitt CDG är 40 minuter, men ändå lugnt med folk i loungen (tänk motsatsen till ARN T4 17.00... känns som det kommer en rant-tråd om den loungen snart).

Satt tidigare idag i Air Chinas First Class-lounge på CKG och tog en nescafe och en vatten innan boarding till PVG. Inte direkt värt namnet First Class Lounge men det är vad den heter... de har ju ingen business class inrikes så då blir det såhär.

Har precis jobbat mig igenom kvällen sittandes i Club-Loungen på Renaissance Yangtze Hotel i Shanghai.
Trevlig personal som hade ställt undan lite happy hour-mat till mig då jag anlände 10 min efter stängning, omtänksamt. :)

Sitter nu i Scandinavia lounge i CPH. Dagsrummet räddade mig idag efter att ha sovit superdåligt och sedan gått upp 03:15 för att åka till Arlanda och 06:10 flyget hit till CPH. En dusch och 2 timmar sömn gör underverk!!!

Sitter i Business loungen på ARN, skulle ha åkt med SK 525 till LHR kl 07.55 men eftersom jag alltid reser på agentbiljett så fick jag tyvärr inte åka med idag utan blev ombokad till SK531 kl 11.10. Inte så kul när jag missar halva mötet idag... Dock är det min arbetsgivares policy att resa på dessa biljetter och mötet är internt men ändå. Dessutom är jag ständigt poänglös i mitt tjänsteresande....:(

Om arbetsgivaren har som policy att man ska åka på agentbiljetter, är det då också OK ifall man skippar att jobba en dag eftersom man inte vill köpa en bussbiljett in till jobbet? Det känns ju helt vrickat att man ska åka på ett möte men inte får köpa en biljett som gör att man kommer i tid till mötet.

Om arbetsgivaren har som policy att man ska åka på agentbiljetter, är det då också OK ifall man skippar att jobba en dag eftersom man inte vill köpa en bussbiljett in till jobbet? Det känns ju helt vrickat att man ska åka på ett möte men inte får köpa en biljett som gör att man kommer i tid till mötet.

Jag håller med dig agehall. Det är typiskt bean-counter syndromen. Sila-mygg-och-svälja-kameler betende.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen