Senaste nytt

SAS Loungen™ 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,
hälsningar från ARN Terminal 5 SAS Gold Lounge på väg till CPH. Haft en trevlig dag på SAS Hangar 1 på Frequent Flyer Event.
Önskar en trevlig helg till alla!
Mvh,
Tommy

I SAS loungen på Arlanda på väg till Köpenhamn/München för lite löpande söndag förmiddag.
Förvånansvärt mycket folk i Scandinavian loungen då business loungen är stängd idag.

Hade fantastiskt kul igår på eventet och hoppas ni övriga som var med tyckte likadant, kommer ta en liten stund att smälta allt.

Har dagen till ära också på mig de SAS SMILE skyltar vi fick igår. "I'm on fire" kändes ju ganska passande när man ska iväg och springa.
Än så länge ingen som sagt något, men tjejen i incheckningen blev nog lite nervös. Hon var totalsnurrig och hela incheckningsprocessen var helt upp och ner. Blev incheckad med fel namn på fel flight, haha! Fortsättning följer...

Full SAS SMILE uppmärksamhet i Köpenhamnsloungen. All personal i loungen bar faktiskt brickorna, men mest lite tråkigare och diskreta versioner.
Det blev total succé vid receptionen när det dök upp en gäst med en "I'm on fire!" bricka. :)

Ännu mer succé blev det ombord, mycket kommentarer från både passagerare och crew...
Pursern hade inte ens hört talas om SMILE, så lite coolt att jag som utomstående fick berätta vad som är på gång och att vi som extern sida blev specialinbjudna av SAS för en presentation av det nya konceptet. Han var nog lite imponerad.

Besättningen sponsrade också med två flaskor bubbelvatten som jag diskret kunde stoppa ner i väskan för konsumtion efter avslutat lopp imorgon söndag. Sånt gillar vi! :)

Sitter i SALA VIP loungen på ALC nu och surfar på deras gratis wifi.

Stor lounge, Lite folk just nu , ska se om jag fixar att ta lite kort.

Det är ganska märkligt att man måste be personalen att hämta om man vill ha alkohol starkare än San Miguel,
något som man skulle förväntat sig i SE men inte i ES.
Nya terminalen har verkligen hög imponansfaktor, kraftigt överdimensionerad tack vare EU bidrag.

Det är ganska märkligt att man måste be personalen att hämta om man vill ha alkohol starkare än San Miguel,
något som man skulle förväntat sig i SE men inte i ES.
Nya terminalen har verkligen hög imponansfaktor, kraftigt överdimensionerad tack vare EU bidrag.

Jag har skrivit lite om hur det gick till för mig, men ni får vänta lite innan någon hinner lägga upp det jag skrivit på bc.se. Några enkla bilder jag tagit med för övrigt. :)

.

Då var man på cph och i loungen. vart visst lite tidig men det finns ju internet, sprit samt lite tilltugg så jag klarar mig nog...

Senaste besöket i T4 loungen sämre än vanligt, kaffemaskin avstängd och inga chips, så jag fick festa på öl och kanterna från en blåbärs vetelängd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen