Senaste nytt

SAS lounge på Berlin Tegel

Väcker lite liv i tråden. Hur mycket tid får man räkna med för att ta sig från Terminal D till Senator loungen och sen tillbaka till D terminalen?

Väcker lite liv i tråden. Hur mycket tid får man räkna med för att ta sig från Terminal D till Senator loungen och sen tillbaka till D terminalen?

Det beror lite grann när du flyger, men jag bruka lämna loungen ca 40 min innan avgångstid. Finns tyvärr ingen fast track i Terminal D. Dessutom är det oftast bussgate :(

Jeg plejer at forlade loungen ca 20 minutter før gaten åbner. Så er der plads til de 5-7 min. selve gåturen tager , plus den tid det tager at passere sikkerhedskontrollen.

Jag flyger på söndag. Landar 13:15 och nästa flyg är 15:35. Så det kan bli tight med tid med andra ord?

Det är lagom att gå från loungen när flyget du ska åka med landar. Det är även då utrop görs. Det är nog ca 40 minuter före. Du har väldigt gott om tid.

(räknar med att du kör en MR och har inget baggage)

Bagaget brukar komma inom 5 minuter från att bussen anlänt. Så även då är det gott om tid.

Hej
Nu har jag skummat igenom denna tråd, är det rätt uppfattat att man ska lämna loungen 40 minuter innan planet ska lyfta ?
i mitt fall 15:45 för att hinna med flighten som går 16:45 till Köpenhamn ? Och att man går igenom säkerhetskontrollen efter man varit i loungen ?
Hur kommer det sig att loungen ligger före säkerhetskontrollen ?
Har aldrig flugit från Berlin, något annat jag lär tänka på ?

Ett lotteri. Har den senaste månaden haft två flighter på TXL båda har gått på eftermiddagen. Ena gången var det helt tomt i Security, nästa gång var det kö till dörrarna i D-terminalen. Hade då typ 20 min till boarding vilket jag trodde skulle räcka. Icke! Ingen info men när man gick fram och frågade släpptes man in genom en smitgrind. Även efter det tog det dock en kvart. Helt klart en av de segare Security jag varit med om. Pratade med en annan som hamnat i samma situation. Han var frekvent på TXL och sade att man aldrig vet...Så jag skulle nog satsa på minst 40 minuter.

Senator loungen är rätt trevlig dock. Currywurst och god fika.

Har aldrig flugit från Berlin, något annat jag lär tänka på ?

Dubbekolla så det inte finns både champange och sekt framme ;)

Be loungedrakarna ropa när ditt plan landar. De brukar göra det men fråga ändå. Det brukar vara lagom att gå då. tror det står på skärmarna i loungen med.

Toppen