Senaste nytt

SAS lounge på Berlin Tegel

Skjuter in en fråga om TXL i denna tråd..

Jag och en kollega flyget sent från Txl på torsdag. Han med Air Berlin och jag med SAS. Jag är EBD.

Att jag inte kan ta med honom till varken Senator eller Lufthansa förstår jag - men vad gör jag istället? Någon som har något tips? Vi har rätt många timmar att slå ihjäl....
Ni kan väl iofs köpa er in på Lufthansa Business Lounge. Inte den bästa kanske och rätt dyr men det beror ju på vad ni är ute efter och vill ni undkomma TXL så är det väl det enda alternativet?

Jag och en kollega flyget sent från Txl på torsdag. Han med Air Berlin och jag med SAS. Jag är EBD.

Att jag inte kan ta med honom till varken Senator eller Lufthansa förstår jag - men vad gör jag istället? Någon som har något tips? Vi har rätt många timmar att slå ihjäl....
Åk in till stan skulle jag säga om ni har lång tid att slå ihjäl. Så kul tycker inte jag det är i en vanlig lounge

Ok, ja 49 euro för gästen i lufthansas enligt loungebuddy. Det är det knappast värt, är ju inte Polaris på ORD vi snackar om direkt.

Så ingen vettig restaurang eller nåt man kan sitta på ett par timmar? Är rätt osugen på Berlin men visst, kan säkert va trevligt när man väl är där

Som *G får du ta med dig en gäst in till Lufthansa Senator, om jag inte missförstår någonting. Gjorde det själv häromveckan.

http://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access

Vi är ett gäng som ska till Berlin i helgen och åker till CPH med SAS 22:30 på söndagskvällen. Vill kolla att jag förstått informationen i denna tråd och att den fortfarande gäller.

Det normala är alltså att direkt åka till terminal D och checka in där? Fast vill man besöka Senatorloungen åker man till "main hall" och denne är då på landsidan och kräver ingen säkerhetskontroll? Sedan går man till terminal D och passerar där en säkerhetskontroll. Vad är status på fasttrack där?

Ser nu att lufhansaloungerna stänger runt 21. Det är då tveksamt av SAS att skriva på bokningen att vi har loungetillgång. Om vi trotts detta väljer att gå på Senator kommer det knappast vara några problem att hinna till Gate. Men säg gärna till om jag har missuppfattat något.

Last edited:
Vi är ett gäng som ska till Berlin i helgen och åker till CPH med SAS 22:30 på söndagskvällen. Vill kolla att jag förstått informationen i denna tråd och att den fortfarande gäller.

Det normala är alltså att direkt åka till från terminal D och checkar in där? Fast vill man besöka Senatorloungen åker man till "main hall" och denne är då på landsidan och kräver ingen säkerhetskontroll? Sedan går man till terminal D och passerar där en säkerhetskontroll. Vad är status på fasttrack där?

Ser nu att lufhansaloungerna stänger runt 21. Det är då tveksamt av SAS att skriva på bokningen att vi har loungetillgång. Om vi trotts detta väljer att gå på Senator kommer det knappast vara några problem att hinna till Gate. Men säg gärna till om jag har missuppfattat något.
Allt är korrekt. Ingen fasttrack. Med andra ord kommer ni få tillbringa en timme på urtråkiga terminal D efter att ha suttit i den likaledes urtråkiga Senatorloungen. Stanna i Berlin - finessen med Tegel är att det är 20 meter från taxin till gate på Terminal D.

Toppen