Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Är det någon som nyligen har råkat ut för LAN-kärran på en betald SAS Plus-biljett?

Anser SAS verkligen att Plus-produkten är likvärdig mellan LAN-planet och ett "vanligt" SAS-plan? Eller utgår det någon form av kompensation för en betydligt sämre hårdvaru-upplevelse?

Den verkar valsa runt i systemet lite hur som helst nu när de har andra plan på renovering - dyker bland annat upp på SK945/946 i april månad. :(

Hej,

Jag flög detta med bokad PLUS, Tur och Retur CPH - IAD i Januari. Uppgraderade med poäng i gaten båda vägarna. Skickade in samma fråga som du frågade till Customer Service och fick kompensation för detta (Voucher eller poäng ).

Verkade dessutom som att de blockar en del platser i PLUS. Det var fullt i PLUS 1h innan avgång enligt checkin sida, men mer eller mindre alla kunde sitta utan någon granne bredvid sig under själva flygningen. Om detta beror på block eller att många gjorde som jag och uppgraderade i sista sekunden vet jag inte.

/Prox

Man borde rimligen kunna avsätta de två bakersta C-raderna till Plus - visst det blir några färre platser till försäljning men i gengäld färre missnöjda kunder och sedan hålla planet på en rutt (tex IAD).

Hej,

Jag flög detta med bokad PLUS, Tur och Retur CPH - IAD i Januari. Uppgraderade med poäng i gaten båda vägarna. Skickade in samma fråga som du frågade till Customer Service och fick kompensation för detta (Voucher eller poäng )./Prox

Precis det svar som jag var ute efter. Tycker nämligen att det skulle vara lite orättvist att betala poänguppgradering i det fallet. Men sedan så tycker jag kanske att SAS borde erbjuda det proaktivt...

Man borde rimligen kunna avsätta de två bakersta C-raderna till Plus - visst det blir några färre platser till försäljning men i gengäld färre missnöjda kunder och sedan hålla planet på en rutt (tex IAD).
Det är ju som sagt bara att köra maskinen på IAD (exempelvis) och då inte sälja Plus dit, om man sedan måste göra ship-change ja då uppgraderar man några tiĺl Plus...

Var brukar ni seata er i denna kärra? Ser nu att jag har den i ett ben till Newark framöver. Rad 6-7 verkar ju lite intressant då det blir lite mer privat?

Var brukar ni seata er i denna kärra? Ser nu att jag har den i ett ben till Newark framöver. Rad 6-7 verkar ju lite intressant då det blir lite mer privat?

De gånger jag har åkt har de stängt av de två sista raderna pga ont om passagerare. Sätter man sig där så riskerar man att bli flyttad...

Rad 1 är trevlig, speciellt i mittraden. Nackdel dock att det inte är så privat om man tänker sova, då är fönsterplats bättre. På rad 1 kan man kliva förbi gångsätet om man sitter vid fönstret.

Jag satt så bra som var möjligt på nödutgångsplatserna i GO (24H), ORD-CPH förra veckan. Fönsterplatsen kan dock vara lite dragig av den ej reglerbara luftkonditioneringen. Ingen AVOD i funktion den resan. Har lämnat in ett klagomål till customer service för det.

Hamnade på denna CPH-ORD i går: Bakre C cabin, katastrofalt dåligt.
Trots att personalen kämpade på och gjorde ett jättejobb.
Skärmarna slutade fungera vid första serveringen, liksom stolarna. Som sedan personalen måste justera manuellt. (behövs två personal för det)
Näää, för fullpris C är detta int OK. Ful inredning, obekväma stolar. Icke fungerande teknik.

Toppen