Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Ska flyga CPH-EWR tisdag den 19 Aug i business. Ser ut att vara LAN-Kärran.
Någon som rest med den nyligen? funkar IFE / AVOD.
Ska jag vara besviken att det vart denna kärra ? Funderar på att boka om till ARN istället.

Tyckte business funkade fint. Du får ju helt fällbara säten. IFE var väl lite enklare, men räcker till.
 
Är det någon som nyligen har råkat ut för LAN-kärran på en betald SAS Plus-biljett?

Anser SAS verkligen att Plus-produkten är likvärdig mellan LAN-planet och ett "vanligt" SAS-plan? Eller utgår det någon form av kompensation för en betydligt sämre hårdvaru-upplevelse?

Den verkar valsa runt i systemet lite hur som helst nu när de har andra plan på renovering - dyker bland annat upp på SK945/946 i april månad. :(
 
Fick sitta på den kärran cph-iad förra året i SAS Plus.. Var ett skämt.. Hårda economy - säten, lika trångt som Eco... Underhållssystemet funkade inte på hela tiden i hela planet. Kändes jävligt surt.
 
Fick sitta på den kärran cph-iad förra året i SAS Plus.. Var ett skämt.. Hårda economy - säten, lika trångt som Eco... Underhållssystemet funkade inte på hela tiden i hela planet. Kändes jävligt surt.
Borde gå att reklamera. Du har betalt för Plus men fått Go, ok kanske lite mervärden som extra bagage och loungetillgång om du nu inte är Guld. Svagt av SAS tycker jag
 
Den verkar valsa runt i systemet lite hur som helst nu när de har andra plan på renovering - dyker bland annat upp på SK945/946 i april månad. :(
Det var väl därför man hyr den, för att kunna täck upp vid behov, det lär nog behövas när man bygger om sina övriga 330/340.
Sedan är det en annan sak att man inte får den produkt man förväntar sig och har betalt för.
 
Det var väl därför man hyr den, för att kunna täck upp vid behov, det lär nog behövas när man bygger om sina övriga 330/340.
Sedan är det en annan sak att man inte får den produkt man förväntar sig och har betalt för.

Absolut - men då skall man också se till att erbjuda en (minst) likvärdig produkt som den som ersätts. Business blir bättre än gamla produkten men SAS Plus verkar ju vara ett skämt i förhållande till vad man säljer. Så det bästa vore (tycker jag) att antingen se det som en nedgradering och därmed kompensation eller säkerställa att de som betalat för att sitta i SAS Plus hamnar i Business Class-stolar (med Plus-servering).
 
Absolut - men då skall man också se till att erbjuda en (minst) likvärdig produkt som den som ersätts. Business blir bättre än gamla produkten men SAS Plus verkar ju vara ett skämt i förhållande till vad man säljer. Så det bästa vore (tycker jag) att antingen se det som en nedgradering och därmed kompensation eller säkerställa att de som betalat för att sitta i SAS Plus hamnar i Business Class-stolar (med Plus-servering).
Det är nog svårt att blanda två koncept i en kabin, men kanske tvärt om att ha Business service i form av mat och dryck i Plus.
Nu kommer jag att säga emot mig själv, på nattflygningarna vill man ju åt stolen, så då är väl en bättre förtäring inte något argument.
Undrar hur mycket det skulle (om det går rent tekniskt) att sätta in SAS vanliga plusstolar i denna maskin, den är väl inhyrd ytterligare några år.
 
Det är nog svårt att blanda två koncept i en kabin, men kanske tvärt om att ha Business service i form av mat och dryck i Plus.
Nu kommer jag att säga emot mig själv, på nattflygningarna vill man ju åt stolen, så då är väl en bättre förtäring inte något argument.
Undrar hur mycket det skulle (om det går rent tekniskt) att sätta in SAS vanliga plusstolar i denna maskin, den är väl inhyrd ytterligare några år.
Att sätta in nya stolar tror jag blir svårt det bästa är väl ändå att ha den på samma linje hela tiden tex IAD. På den linjen skulle det inte gå att köpa Plus och på så sätt inte få några missnöjda kunder men det kanske är svårt att genomföra?!? Vad händer om man måste serva LANkärran med kort varsel...
 
Toppen