Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Verkar som att den gått till Aten och vänt idag. Vad finns det för anledning till att göra en sån sväng? Tidigare vecka ser "normal" ut med blandade USA-turer t.o.m. igår. Vill för allt i världen inte ha den till Shanghai på fredag...

Last edited:
Verkar som att den gått till Aten och vänt idag. Vad finns det för anledning till att göra en sån sväng? Tidigare vecka ser "normal" ut med blandade USA-turer t.o.m. igår. Vill för allt i världen inte ha den till Shanghai på fredag...

Ah men vad f... Kunde den inte gjort det i lördags istället ;)

Möjligt att ordinarie plan gick sönder och det var denna maskin som fanns tillgänglig, eller om de hade någon väldigt stor frakt.
Varför vill du inte ha den till Shanghai, jag föredrar helt klart LAN-kärran framför de andra i business och vad jag hört från andra som åkt economy i båda är komforten bättre på LAN-planet även om utbudet med filmerna var värdelöst. I PLUS däremot är det självklart att man vill ha en "vanlig" SAS-maskin.

I Business verkar LAN-kärran vara bättre som skrivs ovan även om IFE fortfarande inte verkar fungera som avsett.

I PLUS däremot är det självklart att man vill ha en "vanlig" SAS-maskin.
Det är just det att vi är hänvisade till Plus (på sin höjd) på firman som gör att jag inte gärna åker med denna. Med så risig uppgraderingsstatistik som min så räknar jag kallt med att få sitta kvar. Men jag håller med; den var helt OK i business.

Hur gick det? Fick du ett nytt bud?
Nu har jag klagat för andra gången på skräpbudet 5000p eller 50 euro. Svaret är papegojlikt att "Ersättningen vi kan erbjuda dig är värdecheckar till ett värde av 50EUR eller 5.000 Eurobonusextra poäng, utöver detta är det som sagt inget mer vi kan erbjuda".
Är det någon som känner till något sätt att eskalera? Det är ju inte direkt så att det vimlar av sätt att kontakta Customer Service utan det blir ju som svar på ärendet.

Jag har precis bokat Chicago i GO i februari 2015. Får upp denna seatmap på SAS. Är det LAN kärran, eller vad är det för A340 som har GO från rad 16?

2w324x0.jpg

Last edited:
LAN-kärran har Plus (eller i varje fall vad SAS kallar Plus) på rad 11-15 om jag minns rätt. Så det är väl rimligt att Go börjar på rad 16 i så fall.

Har du tagit 16A-D? I så fall bör du nog hålla koll kontinuerligt ända fram till avgång så de inte flyttar hela gänget till en 4:a. Jag råkade ut för det till Beijing, eftersom SAS verkade tycka att det var bättre att vi satt tillsammans.

Eftersom ni sitter på Bassinet-platser kan det hända att platserna behövs för passagerare med infants. I det fallet kan ni som skrivs flyttas i grupp och då finns en risk för att ni får en fyra. Detta under förutsättning att inte ni reser med infant vill säga.

Toppen