Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Nei, det er ikke noe strul. PEK-flighten fikk et teknisk problem i Kina som tar tid, ergo må flyet stå litt der nede og passasjerene sendes med andre flygbolag til deres destinasjon i mellomtiden. No lore, no less. Usikker på hva du ellers vil fram til? :)

Jag skulle tro att Veteranobuff syftar på en period som SAS hade för ett eller två år sedan när deras long haul maskiner blev stående lite överallt så fort dom fick mark under hjulen.

Jag skulle tro att @Veteranobuff syftar på en period som SAS hade för ett eller två år sedan när deras long haul maskiner blev stående lite överallt så fort dom fick mark under hjulen.

Usikker på hvorfor man drar den slutning så fort én flight er forsinket? :) Det er lite SAS kan gjøre med andres atferd rundt flyet, og i denne PEK-flight-saken er det snakk om nettopp en bakkeskade så vidt jeg har fått med meg. Det kan være cateringbil som har skadat flyget, baggagebånd, trappebil, etc.

Usikker på hvorfor man drar den slutning så fort én flight er forsinket? :) Det er lite SAS kan gjøre med andres atferd rundt flyet, og i denne PEK-flight-saken er det snakk om nettopp en bakkeskade så vidt jeg har fått med meg. Det kan være cateringbil som har skadat flyget, baggagebånd, trappebil, etc.

Det är nog ingen som har dragigt någon slutsats här, jag tolkar det som en helt normal fråga att ställa om man inte håller sig lika uppdaterad som kärnan på BC. Frågar man inte får man inte veta.

Det är nog ingen som har dragigt någon slutsats här, jag tolkar det som en helt normal fråga att ställa om man inte håller sig lika uppdaterad som kärnan på BC. Frågar man inte får man inte veta.

Selvsagt lov å spørre, men man trenger jo ikke nødvendigvis gå ut i fra det mest negative utgangspunkt... ;) Det setter uhyggelige føringer, og det vil vi inte ha! :)

Inlägget från http://www.businessclass.se/forum/s...-koepenhamn-bangkok-laeggs-10.html#post217736
Kankske lite OT för denna topic...

Om nu SAS lägger ner denna BKK linjen och så får man en "ny" 340 (LAN maskinen) om ett tag.
Då får SAS överkappasitet och att det öppnar upp för en kanske ny linje....
Jag själv tycker att SAS blir lite nakna i Sydostasien om man lägger ner BKK. Därför bör de se om det finns en annan stad Sydostasien(även Ostasien) att flyga till som t ex Hong Kong, Manila eller Seoul.

Vart tycker ni SAS skulle flyga till med sin 340?:)
För att inte blir för mycket OT i SAS Bangkoklinje tråden, väljer jag att skriva svaret här.

Jag misstänker att SAS kanske har behov av att sätta sina flygplan i D-check då blir det inte överskott av flottan utan bara som ersättning.

Jag fick reda på att det var motorproblem när jag mailade guldsupporten.

"SK995 CPH - PEK blev inställd pgaav teknik problem med motor.
Av säkerhetsskäl valde SAS därföratt ställa in flygningen."

Men det kan ju varit ngt annat som du säger. Skulle flugit med den 6/2, blev ombokad med CA ARN-PEK istället

Last edited:
Toppen