Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

NotRyan

Medlem
OY-KBM (den Star Alliance målade A340n) är mer eller mindre dedikerad till Washington då denna har samma konfiguration som A330 med 264 säten. Övriga A340-flottan roteras runt på resterande linjer för bästa utnyttjande av flygplanen så den fd. LAN-kärran kommer troligen dyka upp lite överallt...

För övrigt kommer SK901/902 gå 5ggr/veckan under sommartidtabellen, vilket innebär att SAS flyger 26 flighter i veckan till New York. :)

Det är just för att OY-KBM är konfigurerad som en 330 som jag misstänker att den kommer att kunna dyka upp oftare på ordinarie 330-rutter om man har möjlighet att nyttja ex. LAN på Washington.

Observera att detta bara är lösa funderingar och rena spekulationer från min sida :)

Mvh
/NotRyan
 

jumbooze

Medlem
Hmm, i slutet på månaden blir det en vända till Washington, får väl hoppas på ett gästspel :D Innan den går i drift isf.
 
Last edited:

iRobert

Medlem
OY-KBM (den Star Alliance målade A340n) är mer eller mindre dedikerad till Washington då denna har samma konfiguration som A330 med 264 säten. Övriga A340-flottan roteras runt på resterande linjer för bästa utnyttjande av flygplanen så den fd. LAN-kärran kommer troligen dyka upp lite överallt...
Äntligen förstår jag varför mina IAD-flighter med A340 ser ut som en A330 på seat mapen. Tack!
 

jumbooze

Medlem
Jag ankommer EWR den 24:e, sen vidare till Baltimore innan hemresa från IAD, så det blir tufft. Vi kanske möts i CPH innan jag flyger mot EWR? Jag är på SK909 den 24:e.

Nej, då går vi precis om lott om du inte är väldigt tidig i loungen på CPH för jag ska in och ta en dusch och sen till jobbet.
 
Hur är det med SAS long haul plan, det var ju problem tidigare och jag hörde att PEK flighten var inställd idag. Är det strul igen att få ihop schemat för A330 & A340 ?
 
A

Aurora

Guest
Hur är det med SAS long haul plan, det var ju problem tidigare och jag hörde att PEK flighten var inställd idag. Är det strul igen att få ihop schemat för A330 & A340 ?

Nei, det er ikke noe strul. PEK-flighten fikk et teknisk problem i Kina som tar tid, ergo må flyet stå litt der nede og passasjerene sendes med andre flygbolag til deres destinasjon i mellomtiden. No lore, no less. Usikker på hva du ellers vil fram til? :)
 
Toppen