Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

Cornelius

Medlem
Hur är det med sommarprogrammet från Stockholm/Oslo, är det bara A330 som gäller?

Antagligen får väl Köpenhamn denna A340 också, och det sägs inget om att denna ska fungera som en back-up. Denna saknar plus-sektion, så antagligen kommer biljetter säljas specifikt för just detta flygplan.

Jag tror på det när jag ser den (och utan att SAS behöver ta något annat plan ur trafik)

Jag också. Men på hög tid är det verkligen.
 

NotRyan

Medlem
Antagligen får väl Köpenhamn denna A340 också, och det sägs inget om att denna ska fungera som en back-up. Denna saknar plus-sektion, så antagligen kommer biljetter säljas specifikt för just detta flygplan.

Min gissning är att den kommer att återfinnas frekvent på Köpenhamn - Washington !

Mvh
/NotRyan
 

SK1989

Medlem
Min gissning är att den kommer att återfinnas frekvent på Köpenhamn - Washington !

Mvh
/NotRyan
OY-KBM (den Star Alliance målade A340n) är mer eller mindre dedikerad till Washington då denna har samma konfiguration som A330 med 264 säten. Övriga A340-flottan roteras runt på resterande linjer för bästa utnyttjande av flygplanen så den fd. LAN-kärran kommer troligen dyka upp lite överallt...

För övrigt kommer SK901/902 gå 5ggr/veckan under sommartidtabellen, vilket innebär att SAS flyger 26 flighter i veckan till New York. :)
 
Last edited:
Toppen