Senaste nytt

SAS leasar ytterligare en Airbus A340

seat56f

Medlem
31/5 skulle väl SK få fågeln - betyder det att den är färdigmålad och redo att användas, eller dröjer det ett tag till innan den kan dyka upp?
 

AABack2ARN

Medlem
Synd för SAS. Den borde funnits på plats redan nu så hade de kunnat undvika gårdagens inställda flyg till Tokyo. Känns som högsäsongen knappt börjat innan det är dags för inställda flyg. :(

Jag tror nog SAS gjorde ett klokt beslut att ta in ett "extraplan". Får se bara hur länge det är just extra och inte planeras in i driften.
 
Nu är planen målad till SAS färger och skall få enligt SAS Instagram liknande inredning som de nya A350 planen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    213,4 KB · Visningar: 1 785
  • image.jpg
    image.jpg
    206,8 KB · Visningar: 1 821
Last edited:

Hall

Medlem
Någon som vet var SK gör de stora kabinuppgraderingarna? Det var ett reportage om LH:s kabinuppgradering i senaste Lufthansa Magazin och det verkar ju vara väldigt mycket jobb på LH Technik i bl.a. Hamburg.
 

Agö

Medlem
Vad är senaste nytt om denna kärra? Någon som sett den vid bokning? Bokade Bangkok på "återinvigningsdagen" den 22 november och enligt SAS meddelande på FB ovan kanske man kan hoppas på denna kärra. Det såg dock inte ut så på seatmapen.
 
Det är något "tjafs" mellan Airbus och något LAN Chile verkar det som. Airbus äger kärran och LAN har leasat den...Jag tolkar det som att SAS ska leasa denna A343 via Airbus.
Därför blir kärran försenad och det är inte SAS fel att Airbus och LAN är oense om något...
Det senaste jag läste var att den står i Santiago fullt målad i SAS färger.
 
Last edited:
Det är något "tjafs" mellan Airbus och något LAN Chile verkar det som. Airbus äger kärran och LAN har leasat den...Jag tolkar det som att SAS ska leasa denna A343 via Airbus.
Därför blir kärran försenad och det är inte SAS fel att Airbus och LAN är oense om något...
Det senaste jag läste var att den står i Santiago fullt målad i SAS färger.

Jätte tråkigt att höra. Hoppas SAS hittar en bra lösning för detta.
 
Toppen