Senaste nytt

SAS lanserar sin längsta linje…. Ny linje på gång igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, Sao Paulo tror jag inte på då man i princip flyger över bägge hubbarna CDG och AMS.
Tror fortfarande på Sydostasien och Sydkorea och med en ev JV med Korean air.
Möjligt om AF/KLM skulle flytta sina linjer till CPH att en Manila (MNL) linje kunde vara lönsam på vinterhalvåret.
Minst ev av hubbarna har dock stora kapacitetsproblem (AMS), så att öka där kan vara svårt. Så ifall efterfrågan från Norden/NL är tillräcklig stor så ser jag inget problem med att "flyga över hubbarna".
Men ICN vore också fantastiskt!
Men beroende på tolkning så kan ICN diskvalificeras redan på distans... Men hade gärnat sett ICN också!
 
Minst ev av hubbarna har dock stora kapacitetsproblem (AMS), så att öka där kan vara svårt. Så ifall efterfrågan från Norden/NL är tillräcklig stor så ser jag inget problem med att "flyga över hubbarna".
Men ICN vore också fantastiskt!
Till hösten /vintern nästa år får väl SAS 2st nya A350 och nya möjligheter öppnas.
Möjligt att SAS tittar på shuttle trafik från BKK till någon destination typ SGN.
 
Mellan dessa två alternativ känns Sao Paulo som det smartare valet. Till Kapstaden åker man ju i princip enbart om man vill vistas i Sydafrika (och kanske några angränsande länder i norr, men det lär inte vara jättemånga resenärer från Norden). Från Sao Paulo kan man täcka hela Brasilien, Argentina, Chile, Uruguay, och Peru (samt de mindre länderna i norr, möjligtvis ända till Colombia, även om det skulle bli en onödigt lång resa dit). Man skulle dock behöva ett codeshare avtal med något lokalt bolag (utöver Sky Team partnern Aerolines Argentinas), för att maxa en sådan linje.
Måste nog till ett avtal isf. Annars finns dessa byten på MEX söderut (scrolla ner till mitten ungefär):
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen