Senaste nytt

SAS lanserar sin längsta linje…. Ny linje på gång igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser det inte som helt omöjligt med DPS. Stort tryck på Bali och turismen förväntas fortsätta öka.

KLM flyger visserligen dit med stopp i Singapore. Sen har du Emirates, Qatar, SQ och Thai med ett stopp. Men alltså inget europeiskt bolag som flyger direkt.

Så kanske finns det underlag för en direktlinje från Skandinavien. Och det behöver ju inte enbart vara kopplat till resenärer från KLM och Air France. Egentligen alla europeiska städer som har flyg till ARN/CPH kan då inleda resan med en snabb connection inom Europa och sen flyga direkt till Bali. I stället för att göra en ca fyra timmar lång och ofta ganska jobbig connection på ex BKK. Eller som via Doha och DXB blir det två ”halvlånga” resor. Varken hackat eller malet.
 
Last edited:
Yes, förr tjänade msn även Flying Blue-miles när man reste med GOL.

Man får fortfarande poäng med bolag utanför skyteam med Flying Blue, så länge flyget är codeshare.

Man måste se upp för det säljs även förbindelser där det är bolaget som flyger under eget nummer. Eller om man bokar exakt samma flyg som codeshare är på, fast bolagets egna nummer. Då tjänar man noll.
 
Jag ser det inte som helt omöjligt med DPS. Stort tryck på Bali och turismen förväntas fortsätta öka.

KLM flyger visserligen dit med stopp i Singapore. Sen har du Emirates, Qatar, SQ och Thai med ett stopp. Men alltså inget europeiskt bolag som flyger direkt.

Så kanske finns det underlag för en direktlinje från Skandinavien. Och det behöver ju inte enbart vara kopplat till resenärer från KLM och Air France. Egentligen alla europeiska städer som har flyg till ARN/CPH kan då inleda resan med en snabb connection inom Europa och sen flyga direkt till Bali. I stället för att göra en ca fyra timmar lång och ofta ganska jobbig connection på ex BKK. Eller som via Doha och DXB blir det två ”halvlånga” resor. Varken hackat eller malet.
Nu killgissar vi ju vilt:D Men varför inte, som en destination under turistsäsong några gånger per vecka. Vad jag förstår så är väl Miami en typisk turist/kryssningsdestination. Sedan är ju frågan var dom genererar mest kassaflöde. Pre-pandemi flög jag ett par gånger med SAS till Hong Kong. Snackade lite med en steward och tydligen hade dom en hel del frakt på flighterna enligt honom. Frågan är väl hur mycket frakt dom kan trycka in till DPS.
 
Nu killgissar vi ju vilt:D Men varför inte, som en destination under turistsäsong några gånger per vecka. Vad jag förstår så är väl Miami en typisk turist/kryssningsdestination. Sedan är ju frågan var dom genererar mest kassaflöde. Pre-pandemi flög jag ett par gånger med SAS till Hong Kong. Snackade lite med en steward och tydligen hade dom en hel del frakt på flighterna enligt honom. Frågan är väl hur mycket frakt dom kan trycka in till DPS.

Nja killgissning vet jag inte. KLM flyger ”direkt” med stopp Singapore dagligen. Förra året besökte fler än 200 000 européer Bali samtidigt som det är ganska krångligt att ta sig dit. Ökningen störst bland Holländare och fransmän tack vare just KLM. Jag tror absolut det finns underlag för SAS. Och vi Scandinavier är inte bortskämda med direktflighter till exotiska länder. Från Bali kan man även flyga ut vidare inom Indonesien och även till bla Australien med Garuda.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen