Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

SAS satser head to head mod Norwegian... Med SAS prissætning bliver CPH-ARN-LAX i business sandsynligvis dyrere end ARN-LAX i business. Hjælp mig gerne med at se det positive :)

Bara att titta statistiken, Kastrups gulddagar med oändliga transitpassagerare är över. Vi svenskar och norrbaggar vill ha direktlinjer och om vi inte får det väljer vi andra flygbolag. Välkommen till 2015.

Bara att titta statistiken, Kastrups gulddagar med oändliga transitpassagerare är över. Vi svenskar och norrbaggar vill ha direktlinjer och om vi inte får det väljer vi andra flygbolag. Välkommen till 2015.
Cool! Findes der også passagerer som er klar til at betale? Når man kigger på prisbilledet er det ikke indtrykket man får...

Jag kan inte tro att det här är allt, det borde komma mer nytt/ändringar. Kollar man på tidtabellerna från Arlanda får jag helt enkelt inte ihop det:

ARN-LAX, avgång ARN 09.50, landar på ARN nästa dag 10.15
ARN-HKG, avgång ARN 13.50, landar på ARN nästa dag 13.10
ARN-ORD, avgång ARN 15.10, landar på ARN nästa dag 11.10

Det går inte att slinga de här tre rutterna på tre flygplan och jag kan inte tänka mig att de ställer ett plan på Arlanda i 23,5 timmar. Teoretiskt skulle de kanske kunna flytta fram EWR ca 2 timmar och slinga ARN-EWR-ARN-LAX-ARN med 2 A330E men det frigör i så fall en äldre A330 till en annan rutt. Om ett plan går till OSL-MIA-CPH-MIA-OSL så har de fortfarande ett plan över om de behåller alla 8 A340. Plus att det finns två luckor i HKG-schemat.

Kollade lite på möjlighererna att flyga vidare från Florida till mitt kära Latinamerika med andra *A-bolag, som SAS skriver. Svårt. Oftast byte i Houston. Varför satsar man inte på en stor linje till Houston från Köpenhamn när man redan har byggt upp en liten bas i Houston?

Kul med ARN-LAX. Jag kan dock konstatera att det fattas en eller flera pusselbitar. Flyget hinner inte tillbaka inom 24 timmar. Hur skall SAS hantera det? Spännande

Jag kan inte tro att det här är allt, det borde komma mer nytt/ändringar. Kollar man på tidtabellerna från Arlanda får jag helt enkelt inte ihop det:

ARN-LAX, avgång ARN 09.50, landar på ARN nästa dag 10.15
ARN-HKG, avgång ARN 13.50, landar på ARN nästa dag 13.10
ARN-ORD, avgång ARN 15.10, landar på ARN nästa dag 11.10

Det går inte att slinga de här tre rutterna på tre flygplan och jag kan inte tänka mig att de ställer ett plan på Arlanda i 23,5 timmar. Teoretiskt skulle de kanske kunna flytta fram EWR ca 2 timmar och slinga ARN-EWR-ARN-LAX-ARN med 2 A330E men det frigör i så fall en äldre A330 till en annan rutt. Om ett plan går till OSL-MIA-CPH-MIA-OSL så har de fortfarande ett plan över om de behåller alla 8 A340. Plus att det finns två luckor i HKG-schemat.

Jeg tipper SAS har kontroll på det.... ;)

Toppen