Senaste nytt

SAS lanserar direktlinje Stockholm Arlanda-Hong Kong

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sannolikheten att jag kommer att flyga till HKG är extremt liten. Samtidigt gläder mig att SAS satsar på nya långlinjer, och att Arlanda får en. Det känns som att det visar på en ljusnande framtid.

Riktigt roligt att de satsar, och att linjen hamnar på Arlanda. Jag gissar de inviger linjen med sin splitt nya A330 Enhanced som de får levererad i augusti. Ny linje och nytt flygplan= winning! (Som Charlie Sheen skulle sagt). Hoppas linjen går bra, och god jul! :)

55896_1380893678.jpg
Startklar på Kai Tak när det begav sig. Roligt att Ferrari har någon butik/verkstad precis ovan.

Oerhört trevlig nyhet! Även om jag själv ej ser just HKG som ett jätteattraktivt resemål så är det en förträfflig hub mot resten av Asien.

Får stämma in i hyllningskören, även om jag nog även fortsättningsvis tar andra vägar, men prissättningen skall bli intressant att se.

Lite OT: men flög SK935/936 nyligen å lyckades med uppgradering till C på båda hållen (OT till Plus å sen poäng vid gate till C). Gott om plats i C, varför släpper de inte fler awards i C då?

Tidsskalan när man behöver släppa platser till awards vs uppgradering, speciellt om det "ofta" blir fullt med betalande C?

Annars så gillar jag det här också för min del, kanske blir SAS österut nån gång framöver istället för thai/air china/lufthansa. Hong Kong ligger ju inte så illa till om man ska vidare till Taipei t ex.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen