Senaste nytt

SAS lanserar direktlinje Stockholm Arlanda-Hong Kong

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller komma tillbaka till SEA.

Precis min tanke.

Vidare vore det intressant om SAS "vågar" satsa på "den näst närmsta vägen österut" eller vill man inte ge sig in i en eventuell osund konkurrens med Finnair?

Tänkte då främst på ytterligare destinationer i Japan och Kina. Och Singapore.

Seattle fanns ju bara för att SAS hade ett lukrativt cargo kontrakt på rutten. När kontraktet tog slut, så fanns det ingen mening för dem att fortsätta flyga dit.

Är jag den enda som inte är lika uppspelt kring öppnandet av den linjen ? Hur ser underlaget ut är frågan, skulle vara intressant att se om man räknar med att ta marknad från Finnair med aggresiv prissättning. ARN-HEL-HKG brukar Finnair ta mellan 15-18k sek vilket jag anser är ett mycket bra pris i Business. Dessutom med väldigt bra tider och kort layover.

Kul för sthlm i vilket fall som helst.

Är jag den enda som inte är lika uppspelt kring öppnandet av den linjen ? Hur ser underlaget ut är frågan, skulle vara intressant att se om man räknar med att ta marknad från Finnair med aggresiv prissättning. ARN-HEL-HKG brukar Finnair ta mellan 15-18k sek vilket jag anser är ett mycket bra pris i Business. Dessutom med väldigt bra tider och kort layover.

Kul för sthlm i vilket fall som helst.

Jag skrev lite tidigare idag om det och att SAS måste föra en aggressiv prispolitik för att få feeding pax till ARN.
Jag tror att det hade varit bättre att SAS kört HKG från CPH och slingat om Tokyo till ARN från CPH.

Jag instämmer i de glada tillropen. Inte så mycket för destinationen som för att SAS kör en direktlinje från ARN. Om vi ska spekulera friskt - är detta ett test med tanke på herr Kjoos uttalanden om att ARN kan bli bas för interkontinentala flyg för Norwegians del? Eller vill man bara se om man kan sno lite trafik från Finnair?

Trevligt, hade hoppats på en Tokyo linje från Arn men det här fungerar också bra. Det ska bli kul att testa denna rutten.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen