AABack2ARN
Medlem
Funderar på om man tänker sig en linje till Abu Dhabi från Stockholm, den borde passa in i ruttplaneringen som ett komplement till HKG 
De där extra 250 miles som Asienrutter medför från Arlanda jämfört med Helsingfors (och den extra timmen i tidsskillnad) skall inte underskattas. Det är två faktorer som verkligen gynnar Asientrafik från Helsingfors när det kommer till att skapa anslutningstrafik till Europa (som också kan nyttjas av finska resenärer som vill ut i Europa).
Utan Asientrafiken hade nog aldrig AY haft så mycket linjer ut i Europa som de nu har (i förhållande till folkmängd) och som dessutom beflygs två gånger per dag.
De där extra 250 miles som Asienrutter medför från Arlanda jämfört med Helsingfors (och den extra timmen i tidsskillnad) skall inte underskattas. Det är två faktorer som verkligen gynnar Asientrafik från Helsingfors när det kommer till att skapa anslutningstrafik till Europa (som också kan nyttjas av finska resenärer som vill ut i Europa).
Utan Asientrafiken hade nog aldrig AY haft så mycket linjer ut i Europa som de nu har (i förhållande till folkmängd) och som dessutom beflygs två gånger per dag.