Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

Hachans

Medlem
Wow super intressant. Hade ingen aning att SAS var så pass "avancerat" i sitt erbjudande, jämfört med hur det har blivit på sistone. Men då finns iaf lite gamla "best practices" och lärdomar kvar, om man skulle få för sig att återuppstarta sådant här.

Det är ju mer intressant att veta varför den försvann.
 

JacobGBG

Medlem
Efter 31 augusti går det inte att få poäng till eurobonus från LOT och Air China, eftersom SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024, så det lär inte hjälpa hur många gånger det går att ändra ff program i appen om xz0781 vill ha eurobonus-poäng för sin långresa till asien i oktober.

Med andra ord, enligt finallcall ovan: "Fra den 1. september optjenes ikke længere point på Star Alliance flyvninger, men derimod på flyvninger med flyselskaber fra SkyTeam."
Detta är ju själva poängen. Xz0781 vill ha något han ej kan få, men krediteringen kan fortfarande ändras till något giltigt.
 

Matore

Medlem
Vad tror ni om möjligheten att boka La Premiere med EB-poäng? Hur ser det ut idag - släpper AF First hyfsat till andra bolag inom SkyTeam?
 

stopover

Medlem
Vad tror ni om möjligheten att boka La Premiere med EB-poäng? Hur ser det ut idag - släpper AF First hyfsat till andra bolag inom SkyTeam?

Only Platinum members can use reward tickets to book in La Premiere (First class). Availability in La Premiere is limited to 1 reward ticket per flight

Japp, de släpper La Premiere awards bara till sina egna medlemmar som har FlyingBlue Platinum status (eller högre), inga partners. Och likt andra FlyingBlue awards så har även dessa La Premiere-biljetter dynamisk prissättning = man kommer behöva en ganska stor pott FlyingBlue miles.
 

Hachans

Medlem
Japp, de släpper La Premiere awards bara till sina egna medlemmar som har FlyingBlue Platinum status (eller högre), inga partners. Och likt andra FlyingBlue awards så har även dessa La Premiere-biljetter dynamisk prissättning = man kommer behöva en ganska stor pott FlyingBlue miles.

200000 kostade det när det var fast pris, så skillnaden mot de billigaste dynamiska biljetterna är inte så stor. Och tillgången på de billigaste är faktiskt hyfsad.
 
Det enda jag vet (mot mig själv) är att inte boka *A biljetter med avgång efter 31/8 som bygger på "måste" resdatum ala att man planerar semester baserat på poäng (2-4 osv). Ffa med Thai. Om man nu vill sova lugnt dvs.
Jag och frun kommer att bara köra EU resor bokade med poäng.
(Tills "man" vet hur det nya verkligen blir/innebär)
 

JacobGBG

Medlem
Det enda jag vet (mot mig själv) är att inte boka *A biljetter med avgång efter 31/8 som bygger på "måste" resdatum ala att man planerar semester baserat på poäng (2-4 osv). Ffa med Thai. Om man nu vill sova lugnt dvs.
Jag och frun kommer att bara köra EU resor bokade med poäng.
(Tills "man" vet hur det nya verkligen blir/innebär)

Osäker på vad det är för scenario du är oroad för? Är du ticketed så har du samma rättigheter och skydd som en köpt biljett.
 
Toppen