Senaste nytt

SAS Kundjänst i Sveg - Opersonlig och matt

Johan F

Medlem
Tack. ARN ska jag ta det med men sedan tänkte jag boka om och av och sen på resan igen en sisådär 15-20 gånger då det får göras av dem manuellt och kostnadsfritt då 2för1 med barn. Så har det i slutändan kostat dem tio gånger mer. Då har jag fått valuta för mina avlurade pengar iallafall.

Hur kan ett företag ha sjunkit så lågt att man inte ens klarar av sina mest basala tjänster. Ryanair och Norwegian börjar ju bli mer proffsiga än SAS är numera.

Tycker nästan synd om de som är EBG/D eller EBP på ett så trasigt företag.
Jag är EBD och verkligen nöjd med SAS, visst de har sina sidor men 100 gånger mer nöjd med SAS än Norwegian. Varför samlar du inte poäng hos något annat bolag om du är så missnöjd?
 
Tack. ARN ska jag ta det med men sedan tänkte jag boka om och av och sen på resan igen en sisådär 15-20 gånger då det får göras av dem manuellt och kostnadsfritt då 2för1 med barn. Så har det i slutändan kostat dem tio gånger mer. Då har jag fått valuta för mina avlurade pengar iallafall.

Hur kan ett företag ha sjunkit så lågt att man inte ens klarar av sina mest basala tjänster. Ryanair och Norwegian börjar ju bli mer proffsiga än SAS är numera.

Tycker nästan synd om de som är EBG/D eller EBP på ett så trasigt företag.
Du har inte funderat på att det är ”nyttiga idioter” som du som bidrar till att handläggningstider mm förlängs?
Ett av årets mest omogna inägg på BC så här inför nyåret!
 

Mikeswede

Medlem
Tack. ARN ska jag ta det med men sedan tänkte jag boka om och av och sen på resan igen en sisådär 15-20 gånger då det får göras av dem manuellt och kostnadsfritt då 2för1 med barn. Så har det i slutändan kostat dem tio gånger mer. Då har jag fått valuta för mina avlurade pengar iallafall.

Hur kan ett företag ha sjunkit så lågt att man inte ens klarar av sina mest basala tjänster. Ryanair och Norwegian börjar ju bli mer proffsiga än SAS är numera.

Tycker nästan synd om de som är EBG/D eller EBP på ett så trasigt företag.
Väldigt moget uppförande. straffa personalen för att dom fått dåliga förutsättningar att göra sitt jobb. Byt istället till annat flygbolag om du nu tycker att SAS är så dåliga.
 
Tack. ARN ska jag ta det med men sedan tänkte jag boka om och av och sen på resan igen en sisådär 15-20 gånger då det får göras av dem manuellt och kostnadsfritt då 2för1 med barn. Så har det i slutändan kostat dem tio gånger mer. Då har jag fått valuta för mina avlurade pengar iallafall.

Hur kan ett företag ha sjunkit så lågt att man inte ens klarar av sina mest basala tjänster. Ryanair och Norwegian börjar ju bli mer proffsiga än SAS är numera.

Tycker nästan synd om de som är EBG/D eller EBP på ett så trasigt företag.
Läser man detta inlägget så börjar i alla fall jag fundera på om du har rätt i din reklamation om felaktiga avgifter. Eller kan det vara så att du tolkar något felaktigt…
 

toer00

Medlem
Vill faktiskt ge en eloge till den personal som jobbat tiden 23-28/12. Efter att förut haft strul med de mest basala tjänster en lång tid lossnade allt.. :)
Vi hade bokat en bonusresa den 23/12 tidigt på morgonen, men den 22/12 på eftermiddagen uppstod ett problem av privat natur där vi upptäckte att vi inte skulle hinna med flyget den 23/12. Iom att de var under 24 timmar til avresa trodde jag jag skulle bli tvungen att "vaska" 120 000 poäng. Dröm om m inn stora förvåningen när agenten lung och sansat avbokade resan ToR, satte tillbaka poängen och skickade återbetalningen på kö.

Den 27/12 fick jag mail från awardshacks ( @LSH - stor tack!) att platser dykt upp i business med SAS, JFK-CPH-ARN, då jag redan hade bokat utresan online som enkel, ARN-CPH-EWR så behövde jag hjälpa med att lösa detta samtidigt som jag hade en en FlyPremium voucher som behövde appliceras.
Var lite orolig för det skulle bli en HUACA cirkus och att platserna skulle hinna plockas av någon annan, men till min stora glädje så löstes detta snabbt och enkelt och nu sitter jag på en ToR STO- NYC på önskade datum med SAS i business och 2 st platser för 120 p.

Den 28/12 upptäckte jag att vi skulle bli tvungen att flytta höstens hemresa fr. BKK med Eva Air, 1 dag framåt i tiden. Jag hittade platser med både awardfares, awardhacks samt sas.se. Ringde kundtjänst som löste detta snabbt och enkelt..
Så hoppas att nu att den kritik som framkommit i detta forum leder dit den skall, till en förbättring av SAS kundtjänst...pepper..peppar..
 

palmen

Moderator
Så hoppas att nu att den kritik som framkommit i detta forum leder dit den skall, till en förbättring av SAS kundtjänst...pepper..peppar..
Jag skulle inte tro att vad som skrivs här påverkar direkt mycket hur de sköter sin business, även om det är VÄLDIGT många på SAS som läser detta forum.
Inget har nog ändrats senaste dagarna, men har man EBD så tycker jag i alla fall att man nästan alltid hamnar hos riktigt duktiga agenter (vilket även Anko sa att man ville införa). Det finns riktiga guldkorn hos SAS support, och du har helt klart hamnat hos dessa som löser sakerna snabbt och smärtfritt, tyvärr hamnar man ju ibland hos de som "inte vill jobba" eller inte har rätt kunskap av någon anledning.
 

A87

Medlem
Jag fick ringa in 10 (tio!!) Gånger för att kunna boka min award-resa som inte gick att boka online. Det är inte okej. Silver men snart guld. Frågan är om ni som är guld får bättre service? Hälften av mina samtal lades på av kundtjänsten. 2 sa att jag kunde boka själv så det blev en huaca. 2 låtsades vilja hjälpa men sa sedan att de inte ser det jag ser. Tionde bokade åt mig... funderar fortfarande på att köra ett sista år med SAS då jag har poäng och behöver minst en voucher till för en resa för hela familjen. Sen lägger jag ner eurobonus-sparandet. Går över till lufthansa, finnair eller norwegian. Inte för att de andra är bättre utan mer i protest/bojkott
 
  • Gilla
Reactions: hco
Jag sattes på vänt i 30min idag. Trodde det var något fel men jag la på och ringde upp - förklarade mig och det var nog inget fel trodde agenten. Många nyanställda introduceras nämligen …
 
Tack. ARN ska jag ta det med men sedan tänkte jag boka om och av och sen på resan igen en sisådär 15-20 gånger då det får göras av dem manuellt och kostnadsfritt då 2för1 med barn. Så har det i slutändan kostat dem tio gånger mer. Då har jag fått valuta för mina avlurade pengar iallafall.

Hur kan ett företag ha sjunkit så lågt att man inte ens klarar av sina mest basala tjänster. Ryanair och Norwegian börjar ju bli mer proffsiga än SAS är numera.

Tycker nästan synd om de som är EBG/D eller EBP på ett så trasigt företag.
Om du vänder dig till en kundservice med den inställningen kan du nog också förvänta dig att servicen du får blir ganska dålig.
 
Toppen