Senaste nytt

SAS konkurs nära förestående?

flygaren

Medlem
Som tagits upp, allt handlar om TID innan planerade flightens ändring.

Enorm skillnad på 2 veckor och 24timmar när det gäller inställt flyg.

Får du meddelande 24H innan utresan så får du i princip boka om till vilket bolag som finns på den sträckan. Är det mer än 14 dagar så ser det annorlunda ut. Så att ta svaren du fått av SAS som att konkurs ligger nära, är lite drastiskt.
Säger däremot inte emot att det är tuffa tider dom har framför sig, men att gå emot regler och dyligt skadar nog mer än det hjälper och låter inte som något SAS skulle göra medvetet.

Fick själv inställt flyg vid askmolnet, och fick då full återbetalning som ett stort antal fler också fick. Ett stort nedslag för SAS, men i långa loppet så fick dom säkerligen mer trogna och trygga kunder som vet att dom ofta får hjälp av SAS!
 

Skyraider

Medlem
Ekonomiskt är det en stor skillnad för SK att boka om på egen metal och på andra bolag så jag har förståelse för om de gör så om de har möjlighet. En normal resenär hade sannolikt gett upp och tagit en refund efter att ha fått besked tre gånger från SK att de inte fick boka om. Dvs att så länge kunden inte står på sig tillräckligt kan vara ekonomiskt lönsamt.

Att börja tänja på regler, strunta i åtaganden och liknande är normalt beteende för företag som vet att dagarna är räknade.

Därav skulle det vara intressant att se om de gjort likadant mot andra på forumet (vi hade någon ytterligare som postade i tråden om detta).
 

andreijas

Medlem
Är det inte någon som kan undersöka om LH och LX är på gång att konka då?! eftersom de tydligen skiter i allt.

Ekonomiskt är det en stor skillnad för SK att boka om på egen metal och på andra bolag så jag har förståelse för om de gör så om de har möjlighet. En normal resenär hade sannolikt gett upp och tagit en refund efter att ha fått besked tre gånger från SK att de inte fick boka om. Dvs att så länge kunden inte står på sig tillräckligt kan vara ekonomiskt lönsamt.

Att börja tänja på regler, strunta i åtaganden och liknande är normalt beteende för företag som vet att dagarna är räknade.

Därav skulle det vara intressant att se om de gjort likadant mot andra på forumet (vi hade någon ytterligare som postade i tråden om detta).
 

Dr. Miles

Expert
Att börja tänja på regler, strunta i åtaganden och liknande är normalt beteende för företag som vet att dagarna är räknade.

Därav skulle det vara intressant att se om de gjort likadant mot andra på forumet (vi hade någon ytterligare som postade i tråden om detta).
Jag skulle inte dra sådan hastig slutsats av en viss händelse eller handling.
Om du resonerar så Ryanair måste vara konkursfärdig, men det är de inte.
 

Skyraider

Medlem
På flighten FRA-MLA råkade jag av en ren slump i samspråk med två svenskar som råkat ut för samma sak. De hade fått omboka efter att de, som de sade "bråkat med kundtjänst": Erbjudandet från SK till den den ene hade förutom pengarna tillbaka varit ombokning med LH om han betalade mellanskillnaden på 4400 SEK.

Det tycks inte vara ett enstaka olycksfall i arbetet.
 

yopeyo

Medlem
Fick detta erbjudande imorse, känns som SAS snabbt vill "låna" in billiga pengar...


Nu kan du och ditt företag få reskassan att räcka längre! Om ni sätter in ett visst belopp på ert reskonto hos oss omvandlas detta till SAS Credits, och som tack får ni upp till 15 procent fler SAS Credits för pengarna. Varje SAS Credit är värd en krona och ni får helt enkelt mer att köpa flygresor och hotellövernattningar för.

Sätt in 50 000 kr på kontot och få SAS Credits för 55 000 kr
Ju större belopp ni sätter in på reskontot, desto mer får ni – ända upp till 15 procent:
• 50 000 kr ger 10 procent extra = 55 000 SAS Credits
• 100 000 kr ger 12 procent extra = 112 000 SAS Credits
• 200 000 kr ger 15 procent extra = 230 000 SAS Credits



SAS Credits som intjänas i samband med det här erbjudandet är giltiga till och med den 31 december 2013.
 
Toppen