Million Miler
Medlem
Överfull, tar betalt för allt utom Heineken, mat fylls inte på, vänta en evighet på dusch..På vilket sätt då?
Överfull, tar betalt för allt utom Heineken, mat fylls inte på, vänta en evighet på dusch..På vilket sätt då?
Överfull, tar betalt för allt utom Heineken, mat fylls inte på, vänta en evighet på dusch..
Jag tror att det är samma inom hela SkyTeam (och också Oneworld), att det är marketing carrier (so flygbolaget i flygnumret) som driver t.ex poängintjäning, och inte operating carrier (so flygbolagat som faktiskt flyger maskinen).Jag vet inte om det är hela Skyteam som har så, men det är ju rimligt att man sätter upp såna avtal om man vill underlätta en övergång till Flying Blue så småningom.
Jag tror att det är samma inom hela SkyTeam (och också Oneworld), att det är marketing carrier (so flygbolaget i flygnumret) som driver t.ex poängintjäning, och inte operating carrier (so flygbolagat som faktiskt flyger maskinen).
Inom Star Alliance är det istället alltid operating carrier som gäller.
Jag var där i Oktober. Blandar inte ihop något och det är inte restaurangdelen jag pratar om.Tar betalt? Jag tror du blandar ihop Crown med någon annan lounge. Eller du kanske har gått till restaurangdelen på övervåningen?
The KLM AMS non-Schengen lounge — if it is not too packed and if not too picky about food — is not considerably worse than the SAS lounges. It's fine by me, if lucky to find it not packed.In which way?
Se på fan, jag har är ingen finsmakare och har aldrig ens sett den där menyn!Jag var där i Oktober. Blandar inte ihop något och det är inte restaurangdelen jag pratar om.
Jag har flugit DL-kodat flyg utfört av AA och AF-kodat flyg utfört av AY och tjänat Skyteam-poäng (till Czech Airlines). Detta var dock för många år sedan och jag tror det är mer restriktivt nu. Fortfarande är detta en klar fördel med Skyteam - som resenär är det mest logiskt att poäng tjänas enligt det jag köper (marketing carrier) och inte den som utför flyget (operating carrier).Jag tror att det är samma inom hela SkyTeam (och också Oneworld), att det är marketing carrier (so flygbolaget i flygnumret) som driver t.ex poängintjäning, och inte operating carrier (so flygbolagat som faktiskt flyger maskinen).
Inom Star Alliance är det istället alltid operating carrier som gäller.
Var väl redan halvkänt men publicerades idag av någon anledning. Vet inte om det är möjligt men kanske blir tidigare majoritetsägande(?)
”Vi är väldigt, väldigt nöjda med hur det slutade med SAS och vår exklusiva möjlighet att gå upp till majoritetsandel senare. Vi är redan i djupa förhandlingar”
Air France-KLM förhandlar om större ägande i SAS
Air France-KLM har som ambition att bli ny majoritetsägare i SAS. Just nu pågår förhandlingar om att gå över 50 procent av ägandet.Det skriver danska Børsen.www.di.se