Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

pep

Medlem
Rätt gammal typ av spydighet på forumet, lätt tröttsam, inte minst då den blottar egen okunskap.
Givetvis syftas på denna,

Tak, men det var absolut ingen spydighed, ironi eller sarkasme. Okundskap, javist. Jeg vidste ikke (som den eneste?) at Skyteam havde lounge i IST
 

Glenn123

Medlem
Skulle nog inte ta det som ett generellt råd att bränna sina poäng innan det blir skyteam.
Min personliga gissning är att värdet på 100k poäng idag kommer ha samma "värde" den dagen det blir skyteam. Kostar awards hälften i skyteam så blir poängen halverade till 50k, men du har fortsatt samma värde.

Kan inte tänka mig att man tar in ett nytt bolag i Skyteam och till AF/KLM familjen och direkt devalvera deras kunders poäng. Finns ingen rimlig anledning att man aktivt skulle vilja göra sig ovän med de som samlar poäng och flyger mycket så att de kanske väljer att lämna.

Min gissning och förhoppning är också att vi i god tid får reda på när övergången blir och att spelreglerna då blir kända. Vid det tillfället kan man bränna sina poäng om man inte är nöjd, men finns ju en risk att de låst ner möjlighet att boka Star Alliance då, även om jag inte tror den möjligheten försvinner förrän dagen man går över till skyteam.

Alla får såklart göra sin egen bedömning.
Om jag tar i anspråk att vara en genomsnittlig poängsamlare så pratar vi singularis(bonusresa) i antal för de poäng man förfogar på sitt eb-konto. Därtill Amex 2-4-1.

Ser ingen anledning att avvakta för att i bästa fall kunna utnyttja samma poäng såväl som Amex 2-4-1 inom ST.
Kommer därför boka upp mina återstående poäng i eb för bonusresa med *A s.s.s.m.

Att bränna, som i att slösa bort sina poäng, tror jag inte heller som något generellt råd.
 

palmen

Moderator
Alla får såklart göra sin egen bedömning.
Om jag tar i anspråk att vara en genomsnittlig poängsamlare så pratar vi singularis(bonusresa) i antal för de poäng man förfogar på sitt eb-konto. Därtill Amex 2-4-1.

Ser ingen anledning att avvakta för att i bästa fall kunna utnyttja samma poäng såväl som Amex 2-4-1 inom ST.
Kommer därför boka upp mina återstående poäng i eb för bonusresa med *A s.s.s.m.

Att bränna, som i att slösa bort sina poäng, tror jag inte heller som något generellt råd.
Alla gör som de vill och vad som är bäst för enskild person. Men för gemeneman är det nog inte bra att bränna allt nu bara för att, men alla bör utvärdera sin egen situation.
 

Jannes

Medlem
Jag tänker nog försöka kolla om det är något unikt/”lättare att hitta” inom *A som jag vill försöka uppleva med *A-award, men har inget behov att bränna nåt för dess skull.
 
Toppen