Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

augu12345

Medlem
Investmentbolaget Apollo som gick bet på budgivningen av det krisande flygbolaget SAS sätter sig nu på tvären och försöker hindra affären att gå igenom.

Detta genom att stoppa en utbetalning från SAS till budvinnarna, rapporterar norska E24. Samtidigt rusar aktien tvåsiffrigt.

 

fcx

Medlem
Investmentbolaget Apollo som gick bet på budgivningen av det krisande flygbolaget SAS sätter sig nu på tvären och försöker hindra affären att gå igenom.

Detta genom att stoppa en utbetalning från SAS till budvinnarna, rapporterar norska E24. Samtidigt rusar aktien tvåsiffrigt.


Nog för att företagsekonomi inte är min starkaste sida, men sist jag hörde att pengaflödet gick från bolaget till köparen så hette bolaget Trustor och det gick inte så bra i slutändan...

Vad handlar detta om?
 

char

Medlem
Upp 54% nu
1696930961624.png
 
Gällande aktieuppgången, från tidigare länkad DI-artikel:

> Sydbanks SAS-analytiker Jacob Pedersen uppger mejlledes för Di att hans bästa gissning till morgonens första stora uppgång är att blankare återköpt aktier för att ta sig ur sina korta positioner. Samtidigt menar han att det sker lite sent och att han nog hade förväntat sig att det skulle ske redan under förra veckan efter nyheten om det vinnande budet på SAS.

> Han anser att det vore högst spekulativt att tro att Apollos försök att stoppa affären skulle innebära något värde för befintliga aktieägare.
 

Salt

Medlem
SAS verkar gå vinnande ur den första striden mot Apollo, domaren i USA godkände SAS motion om att tidigarelägga förhöret om att betala kostnader kopplade till det vinnande budet.
 

alha4059

Medlem
Är ute efter lite experthjälp. Jag har LTG hos SK och reser nästan uteslutande med Star Alliance bolag. Har inget intresse eller användning av status i SkyTeam. Vad rekommenderar ni att jag gör? Jag vill fortsätta kunna nyttja mina SK*G förmåner. Bor jag försöka med statusmatch med LH eller annat Star Alliance bolag? Vad är chanserna att få det genomfört? Jag bor i Portugal och flyger mycket TAP och LH.
 
Toppen