Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

lillemannen

Medlem
Är ute efter lite experthjälp. Jag har LTG hos SK och reser nästan uteslutande med Star Alliance bolag. Har inget intresse eller användning av status i SkyTeam. Vad rekommenderar ni att jag gör? Jag vill fortsätta kunna nyttja mina SK*G förmåner. Bor jag försöka med statusmatch med LH eller annat Star Alliance bolag? Vad är chanserna att få det genomfört? Jag bor i Portugal och flyger mycket TAP och LH.
Jag hade avvaktat och det kommer säkert erbjudande ifrån annat håll.
 

palmen

Moderator
Är ute efter lite experthjälp. Jag har LTG hos SK och reser nästan uteslutande med Star Alliance bolag. Har inget intresse eller användning av status i SkyTeam. Vad rekommenderar ni att jag gör? Jag vill fortsätta kunna nyttja mina SK*G förmåner. Bor jag försöka med statusmatch med LH eller annat Star Alliance bolag? Vad är chanserna att få det genomfört? Jag bor i Portugal och flyger mycket TAP och LH.
Det kommer högst troligt att komma statusmatchningar när allt börjar närma sig att SAS går över till Skyteam. Innan dess är det bara sitta still i båten.
Lufthansa kommer 100% inte matcha din status i dagsläget, och ytterst tveksamt att någon annan gör det heller
 

Jannes

Medlem
Vänta. Affären inte ännu i hamn och du vinner inget på förhastade beslut nu innan vi vet mer. Många spekulerar på att det kommer finnas bra status-match möjligheter när saker väl börjar klarna.

Följ med nyheterna, helt enkelt.
 

Tonton

Medlem
Då kommer inte awardfares funka för att söka bonusresor va?
Inte med de sökningarna de gör just idag nej.

Det där stämmer ju inte @NotRyan - så länge Eurobonus finns kvar, så kommer vi att erbjuda det, oavsett ifall SAS tillhör Star Alliance eller SkyTeam.

Sedan så kikar vi hela tiden på nya program, och ett naturligt steg blir såklart att kika mer på SkyTeam-bolagen. Men det får tiden utvisa. Det är en komplicerad process att lägga till nya program/kunna presentera datan på ett snyggt sätt.
 

apknug

Medlem
Det där stämmer ju inte @NotRyan - så länge Eurobonus finns kvar, så kommer vi att erbjuda det, oavsett ifall SAS tillhör Star Alliance eller SkyTeam.

Sedan så kikar vi hela tiden på nya program, och ett naturligt steg blir såklart att kika mer på SkyTeam-bolagen. Men det får tiden utvisa. Det är en komplicerad process att lägga till nya program/kunna presentera datan på ett snyggt sätt.
Awardfares.com verkar var nån betaltjänst för att göra sökningar? Är det den du marknadsför här?
 

NotRyan

Medlem
Det där stämmer ju inte @NotRyan - så länge Eurobonus finns kvar, så kommer vi att erbjuda det, oavsett ifall SAS tillhör Star Alliance eller SkyTeam.

Sedan så kikar vi hela tiden på nya program, och ett naturligt steg blir såklart att kika mer på SkyTeam-bolagen. Men det får tiden utvisa. Det är en komplicerad process att lägga till nya program/kunna presentera datan på ett snyggt sätt.
Kan man söka bonusresor med Skyteam-bolag redan nu? Det var mer än jag visste,

Jag visste att jag kan söka platser på Oneworld-bolag, men inte på Skyteambolag med de sökningar awardfares gör idag, men då har jag lärt mig något nytt.
 

BND

Medlem
Är ute efter lite experthjälp. Jag har LTG hos SK och reser nästan uteslutande med Star Alliance bolag. Har inget intresse eller användning av status i SkyTeam. Vad rekommenderar ni att jag gör? Jag vill fortsätta kunna nyttja mina SK*G förmåner. Bor jag försöka med statusmatch med LH eller annat Star Alliance bolag? Vad är chanserna att få det genomfört? Jag bor i Portugal och flyger mycket TAP och LH.
TAP är väl också uppe på bordet och jag vill minnas att jag läst någonstans att AF/KLM var intresserade även där.

Så det finns ju en möjlighet att allianskonstellationerna kan se lite annorlunda ut på några års sikt men det är ju omöjligt att veta annat än att man inte ska räkna med att det som varit alltid ska bestå.
 
Toppen