Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Jag tror du är nåt på spåren, då de nämner SAS lounger för Virgins statusmedlemmar. Virgin har väl alltid varit ganska restriktiva med lounge-access på Heathrow?

Skyteammedlemmar behöver flyga business med Virgin för att få tillgång till Clubhouse. Övriga FF hänvisas till tredjepartslounge vilken den nu är. SAS har inget avtal med någon tredjepartslounge så om du inte flyger business är du rökt.

Du är kvar i 2023, det blir ingen neddragning i kapacitet på Schiphol.

Ja men det hattandet är ju inget som går att planera efter precis.

Du vet att det är Chatflights som ligger bakom Medvind va?

Jo jag vet…
Det är väl dom som dammsuger marknaden på vår hett eftertraktade platser.. och rör upp så mycket damm att alla partner bolag i Skyteam i ren förskräckelse över ”Vikingarnas anstormning” drar ner sitt inventory till 0 för awards i business …

Jo jag vet…
Det är väl dom som dammsuger marknaden på vår hett eftertraktade platser.. och rör upp så mycket damm att alla partner bolag i Skyteam i ren förskräckelse över ”Vikingarnas anstormning” drar ner sitt inventory till 0 för awards i business …
De släpper lika många bonusplatser som de gjorde förr till andra bolag i SkyTeam t.ex Virgin och Delta. Däremot SAS som inte vill betala för platserna, därav har SAS tillgång till ett betydligt mer begränsat inventory.

De släpper lika många bonusplatser som de gjorde förr till andra bolag i SkyTeam t.ex Virgin och Delta. Däremot SAS som inte vill betala för platserna, därav har SAS tillgång till ett betydligt mer begränsat inventory.

Har vi svart på vitt på det…?

Nu faller hela EB grejen, AMEX 90 k poäng, jag tar tillbaka min anmälan…

Har vi svart på vitt på det…?

Nu faller hela EB grejen, AMEX 90 k poäng, jag tar tillbaka min anmälan…
Det är väl givet sen tidigare? SAS kommer inte komma ut och skriva det exakt utan du får läsa mellan raderna. Går ju att se tre bolag som har x2 som ett sätt att täcka kostnader. Om inte dynamisk prissättning kommer 2025 så kommer AF/KLM säkerligen också upp på den listan.

Har vi ingen med insyn som anonymt vill dela med sig med lite information…
Det mesta i hemlighetsväg brukar ju läcka till WIikleaks…

Så nu ser vi fram emot en Wikileaks med full insyn…

• Gilla
Reactions: Gus
Det är väl givet sen tidigare? SAS kommer inte komma ut och skriva det exakt utan du får läsa mellan raderna. Går ju att se tre bolag som har x2 som ett sätt att täcka kostnader. Om inte dynamisk prissättning kommer 2025 så kommer AF/KLM säkerligen också upp på den listan.

Dynamisk prissättning kommer garanterat. Hela SAS lojalitetsinriktning rör sig mot att bli som Flying Blue. Frikopplandet medan statuspoäng och bonuspoäng gör det fritt fram att införa spendbaserad intjäning när de känner för det, vilket jag också tror är en lågoddsare inom något år.

Man kan ju dra vilka slutsatser man vill av att programmen blir lika varandra såklart.

Toppen