Nej. Absolut inteKommer svenska staten ha någon % tror ni?
Nej. Absolut inteKommer svenska staten ha någon % tror ni?
Själv tänker jag återgång, way back var det Köpenhamn, Amsterdam eller Paris som stop för long haulMest stockholmshatande skåningar som för fram den åsikten. De flesta med lite utanifrånperspektiv ser ingen större skillnad på Europas 22a och 28e största flygplatser, en marginellt bättre placerad för USA och en bättre österut.
Jag är ej skåning men den sydligaste delen av skandinavien är väl bättre strategiskt, ARN är bra för Asien linjer, men med ryska luftrummet stängt så är detta inte aktuellt, då blir återigen köpenhamn mer strategiskt. Tror dessutom ej sverige bortprioriteras norge är ej ägare av sas men SAS har inte slutat satsa där.Mest stockholmshatande skåningar som för fram den åsikten. De flesta med lite utanifrånperspektiv ser ingen större skillnad på Europas 22a och 28e största flygplatser, en marginellt bättre placerad för USA och en bättre österut.
SAS kommer väl så klart satsa/flyga där de kan tjäna lite pengar?Jag är ej skåning men den sydligaste delen av skandinavien är väl bättre strategiskt, ARN är bra för Asien linjer, men med ryska luftrummet stängt så är detta inte aktuellt, då blir återigen köpenhamn mer strategiskt. Tror dessutom ej sverige bortprioriteras norge är ej ägare av sas men SAS har inte slutat satsa där.
Vi får helt enkelt slopa flygskatter o annat o försöka locka, flygskammen är dessutom bortblåst.SAS kommer väl så klart satsa/flyga där de kan tjäna lite pengar?
Köper folk SAS biljetter från ARN så slutar de väl inte flyga därifrån utan vidare.
Amen!Vi får helt enkelt slopa flygskatter o annat o försöka locka, flygskammen är dessutom bortblåst.
Nej tomma rader/seat block i plus är nog snart ett minne blottVi får helt enkelt slopa flygskatter o annat o försöka locka, flygskammen är dessutom bortblåst.
Vi får helt enkelt slopa flygskatter o annat o försöka locka, flygskammen är dessutom bortblåst.
Det är ju det jag betonat här, med ryska flygrummet stängt är ARN inte av nytta för tex asienÄr det ett självändamål att folk ska flyga tycker du? Eller ska vi med flygets hjälp göra det smidigt och inte alltför dyrt att ta folk dit de villhöver åka? För det är två olika saker. Och om man slutar med territoriepissandet och ser vad som är rationellt ur en driftssynvinkel så ser man att Stockholm som omvärldsläget ser ut idag inte är jättebra, och funkar bättre som matarflygplats.
Det kanske gör ont i egot för Capital of Scandinavia men det är enkelt matematik och logiskt tänkande som tar en till den slutpunkten. Man kan naturligtvis ändå vilja ha en linje någonstans av olika skäl, men då är det av andra skäl.