Senaste nytt

SAS kö till incheckning för status och premium passagerare

Jag tror säkert att SAS har både en och två avdelningar som inte sysslar med annat dagligen än utbildning i kundbemötande.
Då SAS inte har lyxen att kunna ersätta med rätt personer som de själva önskar, annat än genom långsam utspädning över tid, blir det bara en Sisyfos för dem, dvs försöka omvända gamla och trötta som lever på gamla meriter (till mångt och mycket tack vare fackens genom åren lyckosamma arbete)

SAS har säkert en avdelning som arbetar med utbildning i kundbemötande och i många fall tycker jag personalen på SAS är både trevliga, glada och hjälpsamma men här har uppenbarligen SAS misslyckats med tanke på hur många i denna tråd som pratar om precis samma sak, nämligen bemötandet när de frågar efter guldkort/biljett etc. vid incheckningen. Det verkar också på svaren här som att det är ett relativt nytt fenomen att få det bemötandet just där.

Personen jag sprang in i var varken gammal eller trött utan bara spydig och ganska otrevlig.

Jag har ingen ambition att ge mig in i en diskussion om fack och arbetsrättsregler och tänker inte heller yttra mig i var jag står i den frågan men oavsett vad man tycker tror jag vi kan enas om att det går att förbättra kundbemötande och rutiner oavsett om facket är med i bilden eller inte.

• Gilla
Reactions: fcx
SAS har säkert en avdelning som arbetar med utbildning i kundbemötande och i många fall tycker jag personalen på SAS är både trevliga, glada och hjälpsamma men här har uppenbarligen SAS misslyckats med tanke på hur många i denna tråd som pratar om precis samma sak, nämligen bemötandet när de frågar efter guldkort/biljett etc. vid incheckningen. Det verkar också på svaren här som att det är ett relativt nytt fenomen att få det bemötandet just där.

Personen jag sprang in i var varken gammal eller trött utan bara spydig och ganska otrevlig.

Jag har ingen ambition att ge mig in i en diskussion om fack och arbetsrättsregler och tänker inte heller yttra mig i var jag står i den frågan men oavsett vad man tycker tror jag vi kan enas om att det går att förbättra kundbemötande och rutiner oavsett om facket är med i bilden eller inte.
Well well beg to differ

Bara för skojs skull. Registrera nästa gång den ung åldern på de som är justa och de som är otrevliga :)

Oavsett har jag kortet uppe på förhand de ggr jag utnyttjar business kön för att undvika ev otrevlig attityd.
Pragmatisk approach är alltid bästa försvar.

SAS har problem med sur personal på Newark också, vägrade dessutom erkänna att hen agerade fel när jag visade vad som faktiskt gäller på SAS hemsida.

Många inlägg i denna tråd på 2 självklara saker:
1. Bra med tydlig kontroll av kort/status! Många andra bolag har det redan... Har alltid mitt resp. allianskort framme så oftast blir det bara en vänlig nick från personalen och jag kan passera.
2. Självklart ska personalen vara serviceminded! Om det finns 1 surkart på 10 bra anställda så är min inställning att 1 person ska inte få förstöra min dag. Tycker det finns övervägande många bra anställda på SAS.

Last edited:
Just nu...

Stängda fållor, trevlig tjej som kontrollerar och släpper in i rätt fålla.
20190820_050857.jpg

Första intrycket brukar ju vara viktigast sägs det.
Kom till Arlanda imorse och skulle checka in två väskor, gick direkt till de dedikerade diskarna.

Blir stoppad av 2 sas kvinnor som inte släpper fram mig och blockerar vägen. Frågar mig på engelska om de kan hjälpa till med något. Svarar att de kan hjälpa mig genom att låta mig checka in som Diamond.
Får då kommentaren att jag måste visa kortet, förklarar att det ligger nerpackat i väskan och får kommentaren "jag får väl tro på dig denna gång". Vissa personer ska verkligen inte jobba med service, en anklagande attityd och en inställning att jag "inte hör hemma i denna checkin" är lagom trevligt som första kontakt när man ska resa. Lite känsla för feeling kan man ju önska.

Nu nästa "problem", avgång 0745 och boarding 0715. Tänkte vara duktig och vara där till 0715, boarding börjar 0730... Hur svårt ska det vara att ge korrekt information?!? Stå i en gate tillhör inte mina favoriter på en flygplats...
Kan tycka att vägspärren är bra. Ibland är det på tok för många statuslösa go-passagerare i guld-checkin! Blir fan mer sur på det...

Värsta som finns är när personen i premium incheckning inte bryr sig om att personen är statuslös.

Men visst kan vägspärren fråga på ett snyggare sätt! ;)

Jag säger det igen, moment of truth!

Finns väl ingen av de SAS anställda som fattar vad det innebär längre, eller så tycker de äldsta att det är jäkligt skönt att slippa.

SAS Janne kom tillbaka, allt är förlåtet!

Och ta med dig euroclass också.

Toppen