Jag tror säkert att SAS har både en och två avdelningar som inte sysslar med annat dagligen än utbildning i kundbemötande.
Då SAS inte har lyxen att kunna ersätta med rätt personer som de själva önskar, annat än genom långsam utspädning över tid, blir det bara en Sisyfos för dem, dvs försöka omvända gamla och trötta som lever på gamla meriter (till mångt och mycket tack vare fackens genom åren lyckosamma arbete)
SAS har säkert en avdelning som arbetar med utbildning i kundbemötande och i många fall tycker jag personalen på SAS är både trevliga, glada och hjälpsamma men här har uppenbarligen SAS misslyckats med tanke på hur många i denna tråd som pratar om precis samma sak, nämligen bemötandet när de frågar efter guldkort/biljett etc. vid incheckningen. Det verkar också på svaren här som att det är ett relativt nytt fenomen att få det bemötandet just där.
Personen jag sprang in i var varken gammal eller trött utan bara spydig och ganska otrevlig.
Jag har ingen ambition att ge mig in i en diskussion om fack och arbetsrättsregler och tänker inte heller yttra mig i var jag står i den frågan men oavsett vad man tycker tror jag vi kan enas om att det går att förbättra kundbemötande och rutiner oavsett om facket är med i bilden eller inte.