Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

En sak jag tänkte på här är ju hur konceptet på inrikeslinjerna ändras, då det står i SAS Plus att mat och dryck ingår på alla flyg, det står inte att SAS Plus konceptet inte kommer finnas på inrikes.
Då innebär det ju att man för första gången på väldigt länge kommer få fri mat och dryck efter frukost, eller hur?
Givetvis kommer det inte bli bjudning på alkohol i SAS Plus inrikes då det strider mot lagen, men hoppas det på intrascand och europe.
Det står ju liksom inte heller vad man faktiskt får i SAS Plus? får man härja fritt från cartsen eller vad tror ni själva?

Skit bra med gratis frukost inom Norden!
Bara jag som tycker att SAS är lika billiga som Norwegian nu för tiden?
Nja, SAS i Econ/Go är oftast något dyrare då jag söker, intra norden som jag flyger så skiljer det en del i economy. Dock så flyger jag som Ungdom hos SAS och då är priserna oftast ungefär samma om det finns tilgängliga biljetter hos SAS i V.

Har man fler legs innan kl 09.00 får man ju flera frukostar ^^.

Mycket bra förändring detta. Synd att de inte kan gälla även på Europeiska linjer... Jag förstår ju såklart problematiken med att man har "leverantörerna i Skandinavien", men man kan ju drömma :).

Egentligen helt galet att en inrikes "sista minuten ungdom" kostar 399SEK och ger frukost, tidning, kaffe/the och 23kg baggage.... + mer som Star Alliance Gold.
Just de flera frukostarna var jag så otroligt nära på vad som ser ut att bli min nästa resa med SK, jag bör flyga 2 intra-norden med avgång innan 9.00, den 8 Juni. Dagen innan SAS GO&Plus, dagen innan fri frukost införs på intra-norden.

Funderar dock på NSB istället, ankomst är förvisso 2.5h senare. Restiden är betydligt längre, passar dock in bättre i mitt schema. Framförallt så är det bagagerestriktionerna som ställer till saker och ting. Att priset går upp över 50% för ett extra bagage får en som student att tänka om saker och ting. 2x23kg efter 600kr bagagetillägg (på en biljett under 1200 i ursprungspris) mot nattåg i sittvagn, och dagtåg (några timmar på Oslo S dessutom) för 300kr och obegränsat bagage.

Skulle inte Sista minuten ungdom tas bort? De nuvarande icke sista minuten biljetterna kostar ju även de 399 på inrikes, om de nu finns tillgängliga.

En sak jag tänkte på här är ju hur konceptet på inrikeslinjerna ändras, då det står i SAS Plus att mat och dryck ingår på alla flyg, det står inte att SAS Plus konceptet inte kommer finnas på inrikes.
Då innebär det ju att man för första gången på väldigt länge kommer få fri mat och dryck efter frukost, eller hur?
Givetvis kommer det inte bli bjudning på alkohol i SAS Plus inrikes då det strider mot lagen, men hoppas det på intrascand och europe.
Det står ju liksom inte heller vad man faktiskt får i SAS Plus? får man härja fritt från cartsen eller vad tror ni själva?

"Detta innebär även ett helt nytt servicekoncept ombord där den traditionella flygplansbrickan ersätts med ett Café med nya valmöjligheter som erbjuds samtliga kunder ombord."
Pressrelease

Idag på inrikes får man inget på eftermiddagar med Economy Full Flex, bara kaffe och te.
Frågan är ju då om man ändrar inrikes biljetterna till SAS GO/PLUS och bjuder på mat hela dagen i Plus eller om man behåller tre flexibilitetsnivåer i Economy....

Nja, SAS i Econ/Go är oftast något dyrare då jag söker, intra norden som jag flyger så skiljer det en del i economy. Dock så flyger jag som Ungdom hos SAS och då är priserna oftast ungefär samma om det finns tilgängliga biljetter hos SAS i V.

Just de flera frukostarna var jag så otroligt nära på vad som ser ut att bli min nästa resa med SK, jag bör flyga 2 intra-norden med avgång innan 9.00, den 8 Juni. Dagen innan SAS GO&Plus, dagen innan fri frukost införs på intra-norden.

Funderar dock på NSB istället, ankomst är förvisso 2.5h senare. Restiden är betydligt längre, passar dock in bättre i mitt schema. Framförallt så är det bagagerestriktionerna som ställer till saker och ting. Att priset går upp över 50% för ett extra bagage får en som student att tänka om saker och ting. 2x23kg efter 600kr bagagetillägg (på en biljett under 1200 i ursprungspris) mot nattåg i sittvagn, och dagtåg (några timmar på Oslo S dessutom) för 300kr och obegränsat bagage.

Skulle inte Sista minuten ungdom tas bort? De nuvarande icke sista minuten biljetterna kostar ju även de 399 på inrikes, om de nu finns tillgängliga.

Jäkla otur med frukosten!

Det smidiga med tåg är just bagagehantering för egen del (och city till city). Dock har man på visa håll börjat ta extra betalt även på tåget.

Sista Minuten Ungdom är påväg bort, men om jag inte missminner mig blir det kvar på inrikes? Eller så kanske de sänker till 399-449kr på ordinare ungdomsbiljett (vore ju än bättre).

Att ta tåget inrikes är rent vansinne. Speciellt som SJ håller på och dummar sig ;)

Får du till en biljett mellan Herrljunga och Södertälje där det går snabbare med flyg så bjuder jag på resan i privatplan.

Vad jag försöker att säga är att tåget betjänar en mängd delmarknader som flyget aldrig kommer att lyckas nå. Att dessa passagerare skulle vara vansinniga bara för att de väljer tåget begriper jag mig inte på för fem öre.

Jäkla otur med frukosten!

Det smidiga med tåg är just bagagehantering för egen del (och city till city). Dock har man på visa håll börjat ta extra betalt även på tåget.

Sista Minuten Ungdom är påväg bort, men om jag inte missminner mig blir det kvar på inrikes? Eller så kanske de sänker till 399-449kr på ordinare ungdomsbiljett (vore ju än bättre).

Det ordinarie inrikespriset på Ungdom (V) är redan 399, eller rättare sagt 394 av någon anledning på resor utan byte i alla fall. Sen tillgången begränsad på många avgångar och om man vill hitta en resa med fungerande connections så är det ibland i stort sätt omöjligt även om 1 av 2 flighter har tillgänglighet som ungdom så får man boka Econ/Go hela vägen. Insåg detta när jag kollade på resor från GOT till Tel Aviv.

Och extra betalt för mer bagage, jag trodde det endast var på expressbussar? Åtminstone i Norden.

Toppen