Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Det är nog den "perk" som betyder minst för mig, särskilt som den inte funkar särskilt bra här i Sverige.

Den funkar väl å andra sidan ganska bra när man flyger från Sverige till ganska många destinationer. Så nog är det något som fanns innan men försvinner. Däremot kan jag hålla med om att det inte är den viktigaste "perk"en, men den fungerar iallafall åt ena hållet.

Ska bli väldigt intressant att se hur SAS prissätter Plus kontra de fantasipriser som finns för C idag. Kommer awardpriserna att gå ner nu eller kommer de att ligga kvar på 50k poäng (som C idag) inom Europa för Plus? ... Ja jag vet att det är värdelöst utnyttjande av poäng men jag är lite nyfiken :)

Hur menar du nu? Eco ger ju 100% redan...

Det enda SAS har kommunicerat är att biljetter bokade i SAS Plus ger dubbelt så många poäng som biljetter bokade i SAS Go. Vi kan bara spekulera i att dessa poäng ändras jämfört med dagens läge (men det skulle nog inte förvåna mig alltför mycket, tyvärr, om man kommer tjäna färre poäng efter denna ändring)

Hmmm? Undrar om det inte blir så att man måste ha en C-kodad biljett (vilket kommer kallas för Business class i GDS:erna även om service konceptet är SAS Plus) för att komma åt lounger som inte SAS själva driver? Men hoppas att jag har fel...

Även i den information som kom ut idag särskiljer man på "SAS Lounges" och "Lounges"... Nu vet jag att deras korrekturläsning är under all kritik och vår förmåga att tolka in tusen saker i deras texter är enorm, men jag undrar fortfarande inte om det är så att SAS Plus enbart kommer ge access till SAS egna lounger om man inte har biljett bokad i bokningsklass C (som kommer säljas som business class i GDS:erna).

Och så vitt jag kan läsa mig till detta är det bara CDG, BRU och LHR inom Europa men utanför Norden som har lounger som drivs av SAS.

Skit bra med gratis frukost inom Norden!
Bara jag som tycker att SAS är lika billiga som Norwegian nu för tiden?

Har man fler legs innan kl 09.00 får man ju flera frukostar ^^.

Mycket bra förändring detta. Synd att de inte kan gälla även på Europeiska linjer... Jag förstår ju såklart problematiken med att man har "leverantörerna i Skandinavien", men man kan ju drömma :).

Har man fler legs innan kl 09.00 får man ju flera frukostar ^^.

Mycket bra förändring detta. Synd att de inte kan gälla även på Europeiska linjer... Jag förstår ju såklart problematiken med att man har "leverantörerna i Skandinavien", men man kan ju drömma :).

Egentligen helt galet att en inrikes "sista minuten ungdom" kostar 399SEK och ger frukost, tidning, kaffe/the och 23kg baggage.... + mer som Star Alliance Gold.

Egentligen helt galet att en inrikes "sista minuten ungdom" kostar 399SEK och ger frukost, tidning, kaffe/the och 23kg baggage.... + mer som Star Alliance Gold.

Att ta tåget inrikes är rent vansinne. Speciellt som SJ håller på och dummar sig ;)

Måste faktiskt säga att jag är ganska imponerad av att SAS har valt att återinföra frukost inom Norden, det visar i alla fall att man har ett visst kundfokus då jag misstänker att det kommer bli färre människor i loungerna under morgnarna. Dessutom sparar det tid för folk som har det stressigt på morgonen. Skulle förstås varit trevligt om frukosten kunde gälla på alla Europalinjer, men men.

Att ta tåget inrikes är rent vansinne. Speciellt som SJ håller på och dummar sig ;)

Måste faktiskt säga att jag är ganska imponerad av att SAS har valt att återinföra frukost inom Norden, det visar i alla fall att man har ett visst kundfokus då jag misstänker att det kommer bli färre människor i loungerna under morgnarna. Dessutom sparar det tid för folk som har det stressigt på morgonen. Skulle förstås varit trevligt om frukosten kunde gälla på alla Europalinjer, men men.

Att införa frukost inom Norden är ett steg i rätt riktning. Kanske blir så att det inom en snar framtid blir frukost på alla europalinjer, man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Toppen