Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Mycket snyggt, verkligen :). Nu fick man ett litet smakprov av hur deras mat kommer att se ut... Konceptet ser inte alls dumt ut om ni frågar mig. Skönt också att namnen följer med till Long Haul, med bara ett extra namn för business.

Det enda jag räds lite för är om det är samma catering på långflygningar med SAS GO/PLUS.. Hoppas och antar att jag får ordentligt bra mat på dessa flygningar, för det erbjuder ju alla bolag utom Icelandair och DY/DU (bra mat är ju iofs subjektivt).

Jag tror det blir kanon med detta! Hoppas bara att det inte kommer 700 olika bokningklasser under dessa med olika flexibilitet, utan att de håller vad de lovar med ett "förenklat val".

Väntar otåligt på att få se prisläget. Hoppas, kanske naivt, på att SAS Plus hamnar på ca 10-12.000kr T/R rill t.e.x USA och Kina (alltså inte bara under rea).

Efter att ha sett videon måste jag nu också säga att jag nog ändå inte tycker att det här är ett så dåligt drag av SAS. Det hela hänger som jag ser det på vilka prisnivåer, vilka bokningsklasser och vilken intjäning Plus landar på. Om de har tänkt igenom detta lika mycket som det verkar efter att ha fått se lite mer börjar jag fundera på om det hela inte blir bra ändå.

Efter att ha sett videon måste jag nu också säga att jag nog ändå inte tycker att det här är ett så dåligt drag av SAS. Det hela hänger som jag ser det på vilka prisnivåer, vilka bokningsklasser och vilken intjäning Plus landar på. Om de har tänkt igenom detta lika mycket som det verkar efter att ha fått se lite mer börjar jag fundera på om det hela inte blir bra ändå.

Instämmer!!

Det betyder alltså att all (nuvarande) passagerare i Economy Extra, även på long haul, får loungetillgång? Och om Plus ger 200% intjäning till Eurobonus, ska Business bli samma?
Ger sig väl vad det lider.

Det betyder alltså att all (nuvarande) passagerare i Economy Extra, även på long haul, får loungetillgång? Och om Plus ger 200% intjäning till Eurobonus, ska Business bli samma?
Ger sig väl vad det lider.

Skulle ju vara lysande om Business på long haul skulle ge 300 % till Eurobonus, men då är det ju ingen enhancement, då blir det en förbättring på riktigt :)

Mvh
/NotRyan

Nu har jag tittat på videon tre gånger i rad för att försöka förstå vad ni menar. Visst är den snygg, särskilt simuleringarna av mat, lounger och checkinautomater som inte finns än. Men hur ni kan ha den som underlag för spekulationer om hur det ska bli på longhaul begriper jag inte. Jag har ju tidigare i tråden påpekat att jag tror att förenkling och förtyligande är rätt väg att gå för SAS, så jag är positvi både som resenär och aktieägare. :) Men jag för min del kan inte se att videon ger någon som helst information om longhaul utöver namnbyte från Eco Extra till Plus med förhoppningsvis tillhörande lounge (get bra goodwill utan att det kostar så mycket, många i EE longhaul idag har säkert redan tillträde med Star Guld). Men inte kan man dra några som helst slutsatser om catering, priser eller poängintjäning?! Vi får nog vackert vänta och se...

Videon ger ju att Plus=Econony Extra. Och sen skriver de ju att Plus ska ge 200% poäng och lounge. Men de kanske gör helt olika upplägg för Economy Extra/Plus inom Europa och på long haul.
Men då är det ju rörigt igen...?

Videon ger ju att Plus=Econony Extra. Och sen skriver de ju att Plus ska ge 200% poäng och lounge. Men de kanske gör helt olika upplägg för Economy Extra/Plus inom Europa och på long haul.
Men då är det ju rörigt igen...?

200% till EB, och det är utan bonus för EBS/EBG. Säkert ganska låg intjäning till andra program.

250-300% på Business? Det blir en jäkla massa miles med EBG-bonus isf:p De kan ju iofs korrigera kostnaden på awards.

Kanske blir det ingen skillnad i just intjäning för Business alls? 200% är ju redan bra. Man kanske bara betalar extra för komforten.

Det verkar ju, som sagt, konstigt om de skulle ha t.e.x 150% på SAS Plus long haul och 200% på short haul. De ville ju förenkla konceptet.

Det verkar ju, som sagt, konstigt om de skulle ha t.e.x 150% på SAS Plus long haul och 200% på short haul. De ville ju förenkla konceptet.

Exakt, eller att man får lounge för Plus inom Europa men inte vid long haul. Det kan ju bli lite lustiga effekter om man reser t.ex. FRA-ARN-ORD.
Å andra sidan är ju inte loungerna på exempelvis ORD och EWR helt tomma idag om man säger så. #overcrowdedmania

Toppen