Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Men vad för resa har du i åtanke? På intraskand finns inte business idag (tex ARN-CPH-NRT). De som påverkar är bokade på FRA-CPH-EWR men det måste vara relativt få som bokat detta

Att det är få kunder som är berörda är inte relevant i detta sammanhang. Det viktiga är att ett företag levererar det som är utlovat vid köptillfälle, eller betalar tillbaka pengarna.

Jag har en resa mellan FRA och ARN bokad i C efter det magiska datumet 06-09. Jag har skickat en mailförfrågan till SAS hur man avser hantera det faktum att man inte tillhandahåller den produkt som jag betalat för. Det skall bli intressant att ta del av svaret.....

Detta känns som ett desperat försök att komma med en innovation i en förhållandevis konservativ bransch.
Tror att många reaktioner här är på namnen på de nya klasserna. Vet inte om SAS lyckas med ompositioneringen av service konceptet med att introducera dessa nya namn?
Det får tiden utvisa!
Vad jag inte gillar är att det hela för mig verkar vara en defensiv åtgärd. Kan tänka mig att SAS hade hellre gjort det motsatta men att pengarna inte räcker utan de måste hitta ngt nytt med en begränsad budget! Kan vara så att de lyckas, som sagt så får tiden utvisa detta!
Vad som är viktigt för mig är fortsatt samma, oavsett vad de kallar produkten!

Absolut är inte antalet relevant. Har en kund bokat ska kunden kompenseras, vilket jag förutsätter att kunden blir.
Jag förstår bara inte vad SAS ska gå ut med för pressmeddelande i specifika fallet utan att förvirra den stora massan.
"De kunder som bokat oflexibla long haul i Business med en resa i Business Europa kommer att bli kompenserad eller erbjuden full återbetalning för hela resan. För kunder som bokat Flexibla Business i Europa och/eller på Long Haul har som vanligt full återbetalning."

Med tanke på att det har klagats mycket på servicenivån i SAS C, ingen champange, taskig mat etc. så tycker i alla fall jag att det känns som om SAS erkänner att man inte lever upp till kraven och skrotar namnet. Visst blir det ytterligare försämring i och med att maten ersätts med cafévagnen men det kanske inte är så tokigt om bara priset hänger med också.

Själv tycker jag inte att det verkar speciellt konstigt med dessa nya servicekoncept, men vem vet, när detaljer och priser blir kände kanske det inte alls ser vettigt ut.

Såhär lät det 2004

"På måndagen lade flygbolaget SAS fram sin nya strategi för att vinna tillbaka resenärer och åter bli ett lönsamt företag."

Sverigechefen Anders Ehrling: och jag vill påstå att det här nya erbjudandet, med de valmöjligheter som vi lyfter fram här, kommer återigen göra oss till Europas ledande och mest kopierade flygbolag.

SAS byter strategi för att öka vinsten - Ekot

Själv tycker jag inte att det verkar speciellt konstigt med dessa nya servicekoncept, men vem vet, när detaljer och priser blir kände kanske det inte alls ser vettigt ut.

De fullständigt vansinninga priserna lär finnas kvar så länge SAS är ett nätverksbolag med allt vad det innebär avseende IATA-tariffer. Men förhoppningsvis finns betydligt fler biljetter till attraktiva priser även SAS Plus och då kan det här bli en liten framgång. De gäller ju för övrigt DY också vars högsta priser är ohemula i förhållande till vad man får.

Jag ser verkligen fram emot de nya produkterna! Det jag också undrar över är om 100% intjäning hänger kvar genomgående, och om ungdomsbiljetterna fortsatt blir V.

Mer mat att välja på låter utmärkt för mig personligen... Jag köper alltid mat ombord, om jag inte bokat businessclass :)

Hoppas på en liten sänkning av ekonomiklassbiljetter och en rejäl sänkning av det som blir SAS Plus.. Säljer de fler platser i SAS Plus kanske de kan pressa ner priserna en aning i ekonomiklass. Det känns orimligt att SAS är det näst dyraste alternativet till Milano när jag bokar 1mån i färväg, trots att de andra bolagen inkluderar byte (och vissa bolag även mat).

Toppen