Citerade fel person, sorry.Moco skrev:Jojo, det är ju det jag menar. Jag åsyftade de utökade "valen." Det du visade på gör ju det ju, precis som du säger, obegripligt.Klicka för att utvidga...
Citerade fel person, sorry.Moco skrev:Jojo, det är ju det jag menar. Jag åsyftade de utökade "valen." Det du visade på gör ju det ju, precis som du säger, obegripligt.Klicka för att utvidga...
Håller med dig, och gillade det inlägg, men måste ändå rättfärdiga mig själv med att jag verkligen inte gillar det här. Vad hände med det enkla konceptet som jag tyckte så mycket om?Agö skrev:Dessutom står det ingenstans att detta är Plus Saver. Det står Plus.Klicka för att utvidga...
Riktigt snurrigt nuFilip skrev:Visst är det otydligt men är det inte som det alltid ha varit(åtminstone inom EU)?- Plus utan att kryssa i ger en möjlighet att avboka utan kostnad och omboka med fare diff.- Plus och ikryssad ruta ger en möjlighet att avboka och omboka utan kostnad.Klicka för att utvidga...
emj84 skrev:Riktigt snurrigt nuNu säger jag helt ovetandes om det är rätt men är det korrekt förstått enligt ovan att i praxis är samtliga biljetter i plus (saver eller inte) alltid avbokningsbara oavsett om man kryssar i rutan eller ej?Och skillnaden för krysset är därför om ombokning önslas, då får man full flexibilitet om det inte är saver?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Så har det inte alltid varit nej. Plusbiljetter har fram till införandet av Saver alltid varit fullt avbokningsbara.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Avbokningsbarhet ja, men inte ombokningsbar antar jag. Vad säger fare rules, det är det som är viktigt.Klicka för att utvidga...
Du har uppenbarligen inte letat och/eller läst första posten i denna tråd. Här har du ett exempel på svensk inrikes där Saver finns. Min fråga var dock varför RUTAN över huvud taget finns i mitt exempel BLL-CPH om biljetten ÄNDÅ är fullt ut avbokningsbar och ombokningsbar inom samma klass. Det kan inte tolkas som annat än rent lurendrejeri.Filip skrev:Ok, det är helt klart otydligt, någon "Saver-biljett" har jag inte hittat inrikes t.ex GOT-ARN. Allt är PLUS. Vad skulle indikera att det är en "Saver"?Kryssar jag inte i rutan så är den fortfarande avbokningsbar...Klicka för att utvidga...
Klicka dig vidare mot köp, och klicka sedan på blåa texten PLUS SAVER i sammanfattningen, så ser du att Saver har 600:- i omboknings/avbokningsavgift, det är skillnaden mot Flex. De är om/avbokningsbara, men inte gratis.Agö skrev:Du har uppenbarligen inte letat och/eller läst första posten i denna tråd. Här har du ett exempel på svensk inrikes där Saver finns. Min fråga var dock varför RUTAN över huvud taget finns i mitt exempel BLL-CPH om biljetten ÄNDÅ är fullt ut avbokningsbar och ombokningsbar inom samma klass. Det kan inte tolkas som annat än rent lurendrejeri.Visa bifogad bild 65508Klicka för att utvidga...
Det finns flera bokningsklasser än A klass när det gäller SAS Plus Saver inrikes och inom Norden.Canadien skrev:Skillnaden är väl att Saver (typiskt A-klass inrikes) kan ta slut, och då är den inte ombokningsbar längre.Klicka för att utvidga...
Man kan inte välja SAS Plus Flex på SAS nya webbsidan, om det finns platser i billigare SAS Plus bokningsklasserna.Canadien skrev:Köper du till Flex får du full ombokning ända tills sista plats i planet är slut, i princip.Klicka för att utvidga...
Det kostar 600 SEK per ritkning om man vill avboka resan och få pengarna tillbaka från SAS Plus Saver biljett inrikes / inom Norden/Europa.Canadien skrev:Är det inte någon avgift för avbokning av Saver också?Klicka för att utvidga...
När det gäller ditt exempel (screenshot), det är endast priser med blå rund symbol är SAS Plus Saver. De andra SAS Plus priserna utan blåa runda symboler är vanlig SAS Plus.Agö skrev:Du har uppenbarligen inte letat och/eller läst första posten i denna tråd. Här har du ett exempel på svensk inrikes där Saver finns. Min fråga var dock varför RUTAN över huvud taget finns i mitt exempel BLL-CPH om biljetten ÄNDÅ är fullt ut avbokningsbar och ombokningsbar inom samma klass. Det kan inte tolkas som annat än rent lurendrejeri.Visa bifogad bild 65508Klicka för att utvidga...
Ja, men det syns INNAN man väljer priset.Canadien skrev:@Dr. Milesden blå pricken för Saver syns inte när man klickat på en resa, som i din Screenshot så har du valt en Saver för 949:- men det syns inte längre med blå prick. Det syns dock senare i bokningsflödet.Klicka för att utvidga...
Det är precis det jag menar. Hur ska en resenär kunna förstå att biljetten är avbokningsbar och ombokningsbar i samma bokningsklass när det uppenbarligen säljs en sådan möjlighet? Jag var nästan osäker på vad som gällde som sagt och jag tycker mig ha hyfsad koll på SAS biljettsystem.Dr. Miles skrev:Jag förstår dock din poäng i frågan. Varför erbjuder SAS ett tillägg för ombokning/återbetalning när man redan väljer SAS Plus (ej SAS Plus Saver) priser?Klicka för att utvidga...
Men detta är väl en Saver? D v s ombokningsbar o avbokningsbar, dock mot avgift vilket inte framgår förrän man klickar på fullständiga villkor.Agö skrev:Vi tar det igen.Visa bifogad bild 65516Klicka för att utvidga...
Nej, det som @Agö postade var inte SAS Plus Saver, utan SAS Plus.Canadien skrev:Men detta är väl en Saver? D v s ombokningsbar o avbokningsbar, dock mot avgift vilket inte framgår förrän man klickar på fullständiga villkor.Klicka för att utvidga...
Ja, och det är under inga som helst förutsättningar klart, varken för dig, mig eller Madsen som ska flyga till Legoland. Hela poängen med mitt resonemang. Notera att det inte bara står "ombokningsbarhet" utan "refundering"...Canadien skrev:Det du får för det billiga priset är en Plus. Lägger du till för ombokningsbarhet får du Plus Full Flex.Klicka för att utvidga...