Senaste nytt

SAS introducerar SAS Plus Saver inrikes och inom Skandinavien

Helt värdelöst. Om man försöker ta reda på mer genom att klicka för att läsa biljettregler får man oftast bara ett felmeddelande.
Jag har i vart fall tagit skärmdump nu. Skulle det visa sig att biljetten inte kan återbetalas/ändras inom samma bokningsklass kommer jag att hänvisa till detta. Någon måtta får det vara på otydligheterna.

Galet, jag fattar inte. På svensk inrikes så innebär att kryssrutan Full flex, vilket gör att jag kan välja på Plus Saver eller Full Flex, och inte vanlig Plus.
Jag har i vart fall tagit skärmdump nu. Skulle det visa sig att biljetten inte kan återbetalas/ändras inom samma bokningsklass kommer jag att hänvisa till detta. Någon måtta får det vara på otydligheterna.
Bra!

Galet, jag fattar inte. På svensk inrikes så innebär att kryssrutan Full flex, vilket gör att jag kan välja på Plus Saver eller Full Flex, och inte vanlig Plus.
Precis. Om inte ens vi förstår, hur ska då andra fatta? Nej, den produktutveckling i Plus och Go som en gång började som en ren och enkel lösning är idag en grå oigenomtränglig sörja. Det här har ju tydliga inslag av tvivelaktig säljåtgärd.

Precis. Om inte ens vi förstår, hur ska då andra fatta? Nej, den produktutveckling i Plus och Go som en gång började som en ren och enkel lösning är idag en grå oigenomtränglig sörja. Det här har ju tydliga inslag av tvivelaktig säljåtgärd.

Är det inte ungefär för att motsvara vad Lufthansa-gruppen har gjort? 5-10 olika alternativ av samtliga biljetter för eco/prem eco/bus/first. De är iof något tydligare, men det är fortfarande en soppa och ett superbra upplägg för att det ska bli fel, speciellt för en mindre resvan bokare. Brussels har ju tagit det till nästa skrattretande nivå med samtliga grupper även inne i kabinen och där cc ska hålla koll på biljettreglerna inflight för att veta om man exempelvis har rätt till en dryck eller inte.

Men Agile är ju mode nu, så då då släpper man otestad skit eftersom det är det man ska göra. Tempo är viktigare än kvalitet, och att det inte funkar eller att folk blir förbannade är sekundärt.

Jag sitter och funderar på vad som egentligen gäller? Se bild

Visa bifogad bild 65465

I raden ovan står att återbetalning är OK och ombokning kan göras i samma bokningsklass (jfr. Ikke inkluderet i Go). Samtidigt finns en tilläggsrad där det står att man kan köpa till detta för 850 DKK.

Hur ska en normal konsument förstå vad som gäller här? Helt bedrövligt.

Visst är det otydligt men är det inte som det alltid ha varit(åtminstone inom EU)?
- Plus utan att kryssa i ger en möjlighet att avboka utan kostnad och omboka med fare diff.
- Plus och ikryssad ruta ger en möjlighet att avboka och omboka utan kostnad.

Så har det inte alltid varit nej. Plusbiljetter har fram till införandet av Saver alltid varit fullt avbokningsbara.

Visst är det otydligt men är det inte som det alltid ha varit(åtminstone inom EU)?
- Plus utan att kryssa i ger en möjlighet att avboka utan kostnad och omboka med fare diff.
- Plus och ikryssad ruta ger en möjlighet att avboka och omboka utan kostnad.
Nja, för på de högre Plus-klasserna (lägre än full flex) finns inga Saver.
Och när det infördes var en Plus, en Plus - och inget annat.
Är det inte ungefär för att motsvara vad Lufthansa-gruppen har gjort? 5-10 olika alternativ av samtliga biljetter för eco/prem eco/bus/first.
Japp, och bra liknelse!
Tror inte du riktigt har förstått vad agile development är :)
Extremt OT, men I agree! Att det finns de som leverarar skit har ju inte me agilitet att göra.

Toppen