Senaste nytt

SAS introducerar SAS Plus Saver inrikes och inom Skandinavien

Ett klipp från när Plus minus infördes inom Europa.
Prishöjning på Plus: 30%
Prissänkning på Plus minus: 4%

Fel av mig.

INNAN idag gällde följande priser på Stockholm-Nice t/r i oktober för bokningsklass A och P:

ASERTY 1700SEK+skatt
PSERTY 2020SEK+skatt

FRÅN OCH MED IDAG finns följande priser i bokningsklass A och P

ASRSAVER 1640SEK+skatt
ASERTY 2200SEK+skatt
PSRSAVER 1940SEK+skatt
PSERTY 2500SEK+skatt

Således har SAS SÄNKT priset med 60-80SEK för en icke-flexibel biljett i A- eller P-klass medan de HÖJT priset med 480-500SEK för en flexibel biljett i motsvarande bokningsklass.

Så prishöjningen är "enbart" 240-250SEK per sträcka för flexibiliteten. (Har inte orkat kolla igenom de andra bokningsklasserna upp till J men antar att det är ungefär motsvarande).

Härligt hur de försöker få det att låta så positivt ;)

Plus Saver inom Europa? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
"One step forward, two steps back" igen!

När SAS berättar om det får dom det att låta som något bra.
Tror dom på riktigt att ingen ska märka att dom smyghöjer priset på "regular plus"?
Vana affärsresenärer, som många är här, har ju grym koll så vem tror dom att dom lurar? Det är väl inte så vanligt att sällanresenärer bokar plus inom Scandinavien?

Inrikesbiljetter är redan idag galet dyra, och det för egen del är det ombokningsmöjligheten jag är ute efter när man bokar Plus. Loungen på T4 på ARN skulle jag inte betala 50kr för att gå in i.

Fast en ToR inrikes för över 5000kr måste snart räknas som ocker

Gång på gång...
Jag har numer gett upp o bokar de bolag som är billigast/avgång.

Åker jag från Bromma behöver jag inte ens lounge då jag teoretiskt kan lämna arbetet 35min innan avgång.

Baggage inrikes har jag behov av 1x år.

Flexibilitet i all ära, men ibland kan jag boka tre biljetter med en konkurrent för en SAS PLUS.

Ett klipp från när Plus minus infördes inom Europa.
Prishöjning på Plus: 30%
Prissänkning på Plus minus: 4%

Intressant, även om det bara är på en linje. Men jag förstår att flera här har upplevt en prisökning generellt på plus och det är klart att det är tråkigt. Problemet för SAS är att de måste upp med lönsamheten. Höja priserna på GO hade slussat över ännu fler kunder till Norwegian så det är ingen enkel situation de befinner sig i med omfattande lågkostnadskonkurrens. Jag personligen känner ofta att biljetterna är för billiga nu för tiden. Resa en kortare europaresa för 600 kr t/r borde inte vara möjligt sett till kostnaden för flygplan, bränsle, personal etc.

Samtidigt så tar SAS bort fast track och lounge access, för plus och EBG/EBD, från många destinationer i Europa.
Vad är då meningen med en Plus Saver biljett? Man får inte fast track, man får inte lounge, man får inte avboka och man får inte mer benutrymme vid nödutgången.

https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf

Rösta med fötterna när det inte är bra :)
Det nya livet på tåget... | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Samtidigt så tar SAS bort fast track och lounge access, för plus och EBG/EBD, från många destinationer i Europa.
Vad är då meningen med en Plus Saver biljett? Man får inte fast track, man får inte lounge, man får inte avboka och man får inte mer benutrymme vid nödutgången.

Meningen? Muffins!

Meningen? Muffins!
Off topic svar.

Richard Gustafsson vid SAS Meet and Greet event på Grand Hotel tidigare i år sa att SAS tjänar ungefär samma värde som en muffin per person (antagligen på en billig SAS Go biljett) från en flight inom Europa/Norden.
Andra som var med på eventet kommer säkert ihåg bättre än mig.

Vi som ska på SAS Meet and Greet Stockholm 19 maj, 2016 (EBD/EBP) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag vet inte om det är ett skämt men det ligger någon sanning i det.

Håller helt med!
Inom Europa privat kör jag nu mer billigast möjliga.
Är så sjukt trött på överpriserna!
Har aldrig haft problem med LCC däremot med SAS och då har jag fått dålig service även där. Försvinner nu även lounger osv som min status ger mig så finns det absolut ingen anledning för mig att flyga SAS inöm Norden/norra europa förutom i tjänsten där deras nät är bra i Danmark för mig

Gång på gång...
Jag har numer gett upp o bokar de bolag som är billigast/avgång.

Åker jag från Bromma behöver jag inte ens lounge då jag teoretiskt kan lämna arbetet 35min innan avgång.

Baggage inrikes har jag behov av 1x år.

Flexibilitet i all ära, men ibland kan jag boka tre biljetter med en konkurrent för en SAS PLUS.

Toppen