Senaste nytt

SAS introducerar SAS Plus Saver inrikes och inom Skandinavien

Off topic svar.

Richard Gustafsson vid SAS Meet and Greet event på Grand Hotel tidigare i år sa att SAS tjänar ungefär samma värde som en muffin per person (antagligen på en billig SAS Go biljett) från en flight inom Europa/Norden.
Andra som var med på eventet kommer säkert ihåg bättre än mig.

Vi som ska på SAS Meet and Greet Stockholm 19 maj, 2016 (EBD/EBP) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag vet inte om det är ett skämt men det ligger någon sanning i det.
Tja, det var en gång en PC-säljare som sa att han tjänade mer på att sälja 2 Microsoft-möss än att sälja en PC så visst det kan nog stämma speciellt i den här industrin...

Tja, det var en gång en PC-säljare som sa att han tjänade mer på att sälja 2 Microsoft-möss än att sälja en PC så visst det kan nog stämma speciellt i den här industrin...

Titta bara på kampanjpriserna till Miami när den linjen öppnades. Biljettpris 10 kr

Nu är förtjänsten nog lite högre än så på de flesta biljetter, men köper man en Go-biljett under kampanjtider utan att köpa till något ytterligare (mat, hyrbil, hotell etc) tjänar SAS knappt några pengar på en

"SAS ökar priserna inom Skandinavien i SAS plus" hade nog varit en rimligare titel. För mig som i och för sig får fasttrack av plusbiljetterna är det ändå knappast värt det de flesta gångerna. Jag har druckit cola och kaffe i loungerna någon gång på en plusbiljett, men helt ärligt kommer jag hellre 30 min senare till flygplatsen om jag kan välja. 30% prisökning får mig nog att avstå från att boka dem igen.

Sjekket en London tur nå.

+25% på billigste "vanlig" Plus, -3% på Plus Saver i forhold til hva jeg er vant til.

Fornuftig priset fleksibilitet har vært viktigste grunn tilby fly SAS siste året. Får se hvordan det blir fremover.

Sjekket en London tur nå.

+25% på billigste "vanlig" Plus, -3% på Plus Saver i forhold til hva jeg er vant til.

Fornuftig priset fleksibilitet har vært viktigste grunn tilby fly SAS siste året. Får se hvordan det blir fremover.

Till London har de väl haft budget Plus länge?

Rediga försämringar, införandet av ny biljettklass med tillhörande höjning av priset på befintlig tillsammans med borttag av loungetillgång och fasttrack på många destinationer. SAS vill verkligen att kunderna skall välja andra bolag!!! Vilket incitament finns det att välja Plus nu, och vilket incitament finns det för en medveten statuspax att välja SAS överhuvudtaget om det finns alternativ?

Jag sitter och funderar på vad som egentligen gäller? Se bild

upload_2017-7-6_11-53-39.png

I raden ovan står att återbetalning är OK och ombokning kan göras i samma bokningsklass (jfr. Ikke inkluderet i Go). Samtidigt finns en tilläggsrad där det står att man kan köpa till detta för 850 DKK.

Hur ska en normal konsument förstå vad som gäller här? Helt bedrövligt.

Jag sitter och funderar på vad som egentligen gäller? Se bild

Visa bifogad bild 65465

I raden ovan står att återbetalning är OK och ombokning kan göras i samma bokningsklass (jfr. Ikke inkluderet i Go). Samtidigt finns en tilläggsrad där det står att man kan köpa till detta för 850 DKK.

Hur ska en normal konsument förstå vad som gäller här? Helt bedrövligt.

Helt värdelöst. Om man försöker ta reda på mer genom att klicka för att läsa biljettregler får man oftast bara ett felmeddelande.

Toppen