Antar att man vill försöka konkurrera om premiumkunder från andra bolag, då det knappast är hållbart att fylla stolarna med award-pax och upgrades som man gör idag. Likaså finns det färre stolar i den nya kabinen, så det bör nog inte bli så svårt att fylla den.
Fyller inte övriga Star, SkyTeam & Oneworld flygbolag också på sina stolar med ett visst antal award-pax och upgrades?
Som sagt, det där ser trevligt ut.
SAS C till tex Nordamerika är väl inte direkt billigt i dag heller?
Så jag tror inte att det kan bli några stora höjningar.
OT blir nog kvar som ett alternativ att chasha in lite extra när kapacitet finns.
Och till 2018 innan det finns nån EB-plats tillgänglig i business...2015? Perfekt, det lär väl ta tills dess innan jag har skrapat ihop nog med EB-poäng för att åka långt i business![]()
En fågel (SAS-anställd) viskade i mitt öra att de nya kabinerna dyker upp i februari.
Då pratar vi alltså redan förseningar.. Är det någon som kan bekräfta/dementera detta?
Jag har just bokat till SFO i slutet av februari för att vara bland de första att pröva den nya businesskabinen
Vet att det är en riktig chansning, men det troliga är väl att de 340 som blir först ut, går på den längsta rutten i Amerika...
(Va, menar ni att jag bara spekulerar... hmm, ni har rätt, det gör jag!)
Att de går vidare och betjänar Asien är väl bara "bättre" De vill väl få ut dess kärror även på den marknaden.
SAS kommer trots allt vara typ 1 år efter t ex Skandinavienkompisen Finnair gällande dessa nya kabiner i Asien.. Eller är det troligast att de vill "testköra" på en annan/kortare sträcka..?
Ge mig era fina spekulationer!
Men bekräfta gärna att jag valt rätt rutt/tidpunkt![]()