Remington Steele
Medlem
Jag flyger plus för poängintjäningen...
Åker man flyg för gratis alkohol har man större problem än att sas inför begränsning.
Lösningar kan vara att supa sig full innan flyget går eller sluta dricka så jävla mycket.
Flyger till Mallorca minst 8 gånger per år och sett överförfriskade personer en resa i plus så inte fråga om att ha obegränsat men känns futtigt
Tror mer det är en kombination av båda. Att öppna flaskorna hjälper ju bara till viss del, men man måste ta korken också i så fall.enligt flygvärdinna:
"Det handlar inte om supande utan om att en del pax har beställt flaska efter flaska som
de sedan stoppat i väskan, vi har även fått instruktioner att vi ska öppna allt vi serverar."
SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus | Sida 42 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Tror mer det är en kombination av båda. Att öppna flaskorna hjälper ju bara till viss del, men man måste ta korken också i så fall.
Skulle inte förvåna mig om det är något facket ligger bakom. De har många rätt orimliga krav.Att öppna flaskorna är ju standard i svensk alkoholhantering, så konstigt att SAS kommit undan med att inte göra det.
Eller var det en av de grejerna som orsakade förslitningsskador eller så? Och om man öppnar måste man servera flera gånger för man kan knappast ta en GT, och sen ställa ölen man vill dricka till maten i förvaringsfickan om den är öppen.
Skulle inte förvåna mig om det är något facket ligger bakom. De har många rätt orimliga krav.
Problemet blir kanske att de då måste jobba mycket mer och gå fler rundor i kabinen för att servera folk.
De är inte med i kabinfacket.Undrar hur folk som jobbar i bar löser det där.