Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Det står väl t o m i menyn vill jag minnas. Med liten text någonstans.

Det står i bokningsdialogen, under "read more".

upload_2019-4-2_15-35-45.png

upload_2019-4-2_15-36-2.png

Är på väg till Malaga nu, utropet var nåt i stil med "will not serve alcohol to persons showing signs of overconsumption" men hörde inget om max 3.

Nu vid själva serveringen så nämnde de, när jag bad om två vin, gränsen på 3 enheter. Jag frågade om det gäller även för EBD (i Plus) men efter lite dividerande så skulle det inte det, men det är tydligen "en och en" som gäller vid nyttjande av statusförmånen (i Go). Jag får väl testa systemet och beställa några drinkar till sen ...

Nu vid själva serveringen så nämnde de, när jag bad om två vin, gränsen på 3 enheter. Jag frågade om det gäller även för EBD (i Plus) men efter lite dividerande så skulle det inte det, men det är tydligen "en och en" som gäller vid nyttjande av statusförmånen (i Go). Jag får väl testa systemet och beställa några drinkar till sen ...

Fast man hinner ju inte beställa en och en eftersom serveringen stänger för rast stup i kvarten.

Det är ju nu andra gången SAS försöker med detta, lite sorgligt att det som vanligt är lättare att bestraffa alla, istället för de som gör fel :(
Förstås inte riktigt hur man tänker då man tar med mat och dryck från flyg och lounger, gnidigheten verkar inte ha några gränsar för somliga.

Ett bättre förslag vore att makulera eurobonus kontot för de som blir ertappade med att snika åt sig saker tycker jag!

Satt mitt emot en herre idag i guldloungen på arlanda. Han hade 5-6 kokta ägg på sin tallrik som han smusslade ner i en påse avsedd för vätskor i säkerhetskontrollen. Avslutningsvis slank det ner en inte oansenlig mängd servetter i ryggsäcken också. Lustigt beteende.

Toppen