Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Men det är ju bara att.....
Sorry Homer men sedan när är något "bara att" när det gäller och hävda något mot SAS;)
F.ö har du nog helt rätt. Verkar vara en rutt de glömt bort De flyger CPH-TFS en gång/vecka.

Du kan ju återkomma med en rapport. Det skulle vara intressant att få en uppfattning om beläggningen i Plus med tanke på ledig mittstol. Matlådan lär du väl inte slippa, den är ju ändå inget som gör någon gladare. Det är ju sämre än vad som serveras på charter, bara det att man slipper betala extra för den.

Tror att mycket problem med överföfriskade har varit från Arlanda och till viss del Oslo. Danskar och de som flyger från Köpenhamn verkar kunna sköta sig bättre.

Tror att mycket problem med överföfriskade har varit från Arlanda och till viss del Oslo. Danskar och de som flyger från Köpenhamn verkar kunna sköta sig bättre.
Njae, där vet jag inte om jag håller med. Festas ju rätt bra från alla nordiska länder mig veterligen. Sen är det ju inte enbart att folk dricker för mycket, vad jag hört så är det inte helt ovanligt att man i plus beställer ett antal enheter som sedan åker ner i väskan, rinse and repeat.

Att överförfriskad skulle vara ett problem är lika trovärdigt som att de stängde cafelounger för att antalet besökare var så lågt :rolleyes:

Däremot torde det inte alls vara något tvivel om att det konsumeras mer på längre linjer
vilket naturligtvis innebär en kostnad, och många bäckar små för ett bolag som ständigt står på randen...

Njae, där vet jag inte om jag håller med. Festas ju rätt bra från alla nordiska länder mig veterligen. Sen är det ju inte enbart att folk dricker för mycket, vad jag hört så är det inte helt ovanligt att man i plus beställer ett antal enheter som sedan åker ner i väskan, rinse and repeat.

Jag har också sett folk plocka på sig vilket är ett oskick. Men kan man bara inte öppna flaskan/burken ta av korken, och ev hälla upp i gästens glas?

Jag tror inte det är ett så stort problem att folk plockar på sej. Om en och annan gin eller vinflaska åker ner i väskan är det väl inte hela världen. På den tiden jag var frekvent resenär fick man på Finnair mellan HEL-ARN alltid en flaska vin och en konjak i matboxen när man åkte business. Inte sjutton lämnade jag tillbaka dessa drycker när jag inte kunde konsumera dessa eftersom jag hade bilen på Arlanda. Nej, dessa åkte ner i handbagaget med gott samvete.

Jag tror inte det är ett så stort problem att folk plockar på sej. Om en och annan gin eller vinflaska åker ner i väskan är det väl inte hela världen. På den tiden jag var frekvent resenär fick man på Finnair mellan HEL-ARN alltid en flaska vin och en konjak i matboxen när man åkte business. Inte sjutton lämnade jag tillbaka dessa drycker när jag inte kunde konsumera dessa eftersom jag hade bilen på Arlanda. Nej, dessa åkte ner i handbagaget med gott samvete.
Nu vet jag inte när detta är i tiden, men kanske var på den glada tiden när lägsta pris inte var viktigast på flyg.
Lite skillnad nu när flygbolaget vänder på varenda krona, då fungerar det inte att kunderna beställer extra mycket för att ta med sig när de går av. Om det hade varit engpngshändelser lär det inte vara ett problem, men vad jag hört var det väldigt utbrett. På en flygbiljett till alicante tor för 2000 kronor finns det ingen marginal att kunderna tar med sig dryck för några hundra kronor.

Toppen