Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

NotRyan

Medlem
Detta stod idag i Norska Aftenposten...
Årsaken til at reduksjonen kommer etter flere tilfeller i fjor sommer der SAS opplevde at ubegrenset tilgang til alkohol skapte problemer om bord.

- Derfor har vi i sommer innført retningslinjer om maks tre alkoholholdige drikker når man reiser med oss, sier presseansvarlig Henrik Edström i SAS.

Han legger til at kabinansatte kan benytte seg av retningslinjene i enkeltsaker der de ser det nødvendig, og at det ikke er en regel.

- Det gjelder kun alkohol, og ikke annet konsum, sier Edström.

Vartenda flygbolag förbehåller sig rätten att inte servera personer som fått för mycket, så det där är bara BS
 

palmen

Moderator
Haha! Är det inte humor så säg. De tillkännagav ju att de hade lagt märke till att detta diskuterades flitigt, och ändå kommer man utan svar? Micromanagement är inget jag stöttar, men något måste man väl ändå kunna komma med....
Nu var det dock inte VD som sa att de lagt märke till att det diskuterats här, det var väl personen som var ansvarig för maten/drycken ombord.
Det Rickard sa om jag kommer ihåg rätt är att han inte har något bra svar på varför det är olika regler beroende på om det är inom Europa eller Interkontinentalt, men han skulle ta med sig frågan till berörda.
@johhenrik får gärna rätta mig om jag kommer ihåg fel.

Personligen tycker jag inte att en VD ska vara inne och styra på denna detaljnivå utan det får ansvariga för området göra.
 

Homer

Medlem
Klarar personalen av att hålla reda på hur mycket man druckit om man inte beställer
3 drinkar på en gång?
Kanske lika bra att beställa 3 drinkar på en gång, för säkerhets skull, även om man egentligen inte vill ha det.
 

fcx

Medlem
Detta stod idag i Norska Aftenposten...
Årsaken til at reduksjonen kommer etter flere tilfeller i fjor sommer der SAS opplevde at ubegrenset tilgang til alkohol skapte problemer om bord.

- Derfor har vi i sommer innført retningslinjer om maks tre alkoholholdige drikker når man reiser med oss, sier presseansvarlig Henrik Edström i SAS.

Han legger til at kabinansatte kan benytte seg av retningslinjene i enkeltsaker der de ser det nødvendig, og at det ikke er en regel.

- Det gjelder kun alkohol, og ikke annet konsum, sier Edström.

STÖN

Har den där personen någonsin åkt flygplan? Finns många som blir rejält packade och störiga redan efter en eller två drinkar. Blir ju ännu svårare att vägra servering till dem nu eftersom det står i menyn att de har rätt till tre drinkar.

Och ingen har svarat på vad som händer efter tre drinkar. Betala för sig eller totalstopp?

Nä, här har SAS haft otur när de tänkt...
 
Toppen