Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Jag tror det är bäst att jag översätter till svenska också.

"Han tillägger att kabinpersonalen kan använda riktlinjerna i enskilda fall där de ser att det är nödvändigt och att det är inte en regel."

Nu var det dock inte VD som sa att de lagt märke till att det diskuterats här, det var väl personen som var ansvarig för maten/drycken ombord.
Det Rickard sa om jag kommer ihåg rätt är att han inte har något bra svar på varför det är olika regler beroende på om det är inom Europa eller Interkontinentalt, men han skulle ta med sig frågan till berörda.
@johhenrik får gärna rätta mig om jag kommer ihåg fel.

Personligen tycker jag inte att en VD ska vara inne och styra på denna detaljnivå utan det får ansvariga för området göra.

Jag är enig med dig i sak, men "Ansvariga för området" verkar dock inte ha klarat av det. När många saker dock inte fungerar så torde väl dock VD ha ett intresse i det. Att man inte förstår sig på serveringskonceptet i ett mindre bolag som SAS köper jag inte riktigt, och är det så så är det ju illa. Någon måste ju ändå kunna styra upp saker och ting, eftersom det är uppenbart att så inte sker.

Snart ersätter de väl buffén i Business med en varuautomat.
b71d6d4387cb217db779aecc40d980eb.jpg

Min mening är att det är en ickefråga. Hur många av oss dricker fyra eller fler alkoholhaltiga drycker på en vanlig europaflygning? Det ser kanske billigt ut att sätta ut det i print, och ja, för de längsta europalinjerna kanske det är en begränsning - men reaktionen här är väldigt oproportionerlig.
Men det är vad som, för mig, är charmen med BC.se!

Min mening är att det är en ickefråga. Hur många av oss dricker fyra eller fler alkoholhaltiga drycker på en vanlig europaflygning? Det ser kanske billigt ut att sätta ut det i print, och ja, för de längsta europalinjerna kanske det är en begränsning - men reaktionen här är väldigt oproportionerlig.
Du har aldrig varit med på en BC-resa va? ;-)

3 brukar gå ner inom centraleuropa .. det räcker.. men tex till Mallis, Holmarna etc då kanske man vill ha en 4e.. eller 5e.. :)

Det spelar ingen roll att man inte dricker mera. Så typiskt "myndighetssvenskt" förfarande. SAS tar verkligen priset. Så mycket dumheter kommer bara att straffa bolaget. Jag kan egentligen bara komma på en enda anledning att välja SAS. -När SAS är enda flygbolag på sträckan. Så är det för mig iallafall.

Hmmmm...det jag skrev om SAS klåfingrighet för en tid sedan visar sig ju vara ett rejält understatement.
Hur kan man ha personal anställd att hålla på med dessa petitesser? Dessa destruktivt improduktiva människor måste ju kosta avsevärt mer i lön än eventuell besparing på dryckesvarorna.
Samtidigt är det ganska spännande och följa hur många dumheter och förmynderi SAS kan fungera ut. För ni tror väl inte att det är slut med detta. Vi på BC kanske kan hjälpa till med goda råd.
Starta en "Tipsa SAS förmyndartråd!?" Bästa förslag belönas med 2 styck gratis smothie samt en Wasa knäcke till max en medföljande på nästa internordiska flygning.

Toppen