Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

mha321

Medlem
Att de fått avyttra några neo är ju inte för att de "vill" utan för att ägare inte gått med på "billigare" leasing mm.
SAS är under chapter 11 och då måste några jobbiga beslut tas.

Det har varit lite kaos nu första veckan. Men är det fortfarande så dåligt? Många har ju även berättat att det varit helt ok men sakna wifi, dvs som alla CRJ tex och där klagar ju inga trots att de flygit över 5 år...

Även Air Baltic (för övrigt baserade i samma öststat och stad som smartlynx) saknar väl än så länge wifi. Och där brukar ju de flesta anse att de är *bättre* än sas mainline, åtminstone i plus. Så visst är wifi trevligt, men knappast det viktigaste av allt.

Sedan har jag inte själv fått testa smartlynx ännu så jag kan inte uttala mig i det speciella fallet, men tredje part wetlease operatör från Baltikum har ju flera *lyckade* exempel från tidigare.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Sir Lemon

Medlem
Då är det en ny feature i appen. Tidigare var det JetTime iaf!

Just vad gäller SK566 och 568 har de flugits växelvis av SAS Link och JetTime så länge jag kan se historiken på Flightradar24 iaf.
Jag hade nog fel, eller så har de ändrat. Nu står det både i appen gällande gårdagens GOT-ARN och morgondagens ARN-GOT Xfly tydligt och klart.
 

jerixon

Medlem
Möjligheten finns ju alltid att rösya med plånboken och flyga ett annat bolag =)
Jag tycker det har funkat helt OK med de flesta av dessa bolag som är inhyrda och oftast bättre än SAS själva =)
Det är oftast en inkörningsperiod osv dessutom som flera nämner.
Jag kikade lite bokningar och har tyvärr ingen med Smart Lynx framöver då det trots allt vore kul att jämföra =)
 

Sir Lemon

Medlem
Nu datapunkt: 1. Planen har fått nordiska namn påmålade iaf. 2. Tror ni de märker om jag flyttar skylten bakåt ett steg? ;) 3. Beräknad flygtid ARN-GOT 40 min.
 

Attachments

  • 248B00EF-6D2D-4979-9084-C66B6E434427.jpeg
    248B00EF-6D2D-4979-9084-C66B6E434427.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 124
  • EC74F92F-36CD-436E-9F95-68B69DA6E4B7.jpeg
    EC74F92F-36CD-436E-9F95-68B69DA6E4B7.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 129

palmen

Moderator
Nu datapunkt: 1. Planen har fått nordiska namn påmålade iaf. 2. Tror ni de märker om jag flyttar skylten bakåt ett steg? ;) 3. Beräknad flygtid ARN-GOT 40 min.
Vilka är det som flyger? HiFly eller smartlynx?

Är det SK163 är det ju vanliga Xfly som flyger och har inget med denna tråden att göra.
 

Sir Lemon

Medlem
Vilka är det som flyger? HiFly eller smartlynx?

Är det SK163 är det ju vanliga Xfly som flyger och har inget med denna tråden att göra.
Xfly. Sorry. Xfly har ju dock förekommit en hel del i tråden tidigare. Ingen svenska ombord, enbart ngt av de baltiska språken i kombination med svag engelska. Och planet omålat i övrigt.
 
Toppen