Senaste nytt

SAS hyr in Boeing 767 för att klara Atlanttrafiken

Holloman

Medlem
OT hur ser det ut med den inlastade A340:n? Är den i trafik nu? Såg en A340 på CPH i går som hade annorlunda målning på nacellerna än de två som stod bredvid. Istället för helsida var de grå längst back. Det ar på alla fyra motorerna så jag tror inte det ar en swap med omålade reservdelar.
 

SK1989

Medlem
OT hur ser det ut med den inlastade A340:n? Är den i trafik nu? Såg en A340 på CPH i går som hade annorlunda målning på nacellerna än de två som stod bredvid. Istället för helsida var de grå längst back. Det ar på alla fyra motorerna så jag tror inte det ar en swap med omålade reservdelar.
Senaste infon är att den nya A340n anländer i mitten av oktober och sätts i trafik i samband med vintertidtabellen. Det stämmer att det finns en maskin som har helröda naceller som den fick efter tyngre check härom året...
 

tic

Medlem
Någon som vet om man riskerar råka ut för Omni-kärran på ARN-ORD på onsdag (25/9)? Enl webbsidan skall det vara A340, men det kanske det står även om det inte är det i praktiken. Har den öht gått på sträckan ARN-ORD?
 

Joshua

Medlem
Åker just ARN-ORD den 30 okt i C, kommer bli otroligt missnöjd om jag +respektive hamnar på den kärran, kan man kräva att bli underrättad om det sker och bli ombokad på UA/LH/swiss exempelvis?
 

agehall

Medlem
Åker just ARN-ORD den 30 okt i C, kommer bli otroligt missnöjd om jag +respektive hamnar på den kärran, kan man kräva att bli underrättad om det sker och bli ombokad på UA/LH/swiss exempelvis?

Underrättad kan du nog bli, men omrouting kan bli svårt. Möjligen kan du få flyga en annan dag då det är "rätt" maskin som flyger.
 

twiggs

Medlem
Åker just ARN-ORD den 30 okt i C, kommer bli otroligt missnöjd om jag +respektive hamnar på den kärran, kan man kräva att bli underrättad om det sker och bli ombokad på UA/LH/swiss exempelvis?

Underrättad kan du nog bli, men omrouting kan bli svårt. Möjligen kan du få flyga en annan dag då det är "rätt" maskin som flyger.

Reser man i C är det väl bara att återköpa biljetten? Så gjorde i vilket fall som helst min kollega och bokade en ny biljett hos just LH som nämns som förslag.
 
Toppen