Senaste nytt

SAS har ställt in 700 flygningar de senaste 3 månaderna

Hur mycket tappar SAS på att ha tre flygplan stående i en hangar i Hamburg och/eller i kundförluster?
Just den här uppgiften var jag tvungen att kolla upp, dvs. om det verkligen har stått tre flygplan oanvända i en hangar. Jag kan då säga att sedan flygplanen levererades så har de flugit i princip varje dag. Så, varför personalen (eller vem det nu var) hävdar att planen stått parkerade i en hangar kan jag inte förstå? Men det är väl inte helt ovanligt att man argumenterar och förhandlar med hjälp av smålögner och sedan hoppas på att motparten inte genomskådar dem.

Just den här uppgiften var jag tvungen att kolla upp, dvs. om det verkligen har stått tre flygplan oanvända i en hangar. Jag kan då säga att sedan flygplanen levererades så har de flugit i princip varje dag. Så, varför personalen (eller vem det nu var) hävdar att planen stått parkerade i en hangar kan jag inte förstå? Men det är väl inte helt ovanligt att man argumenterar och förhandlar med hjälp av smålögner och sedan hoppas på att motparten inte genomskådar dem.
Det rör sig alltså om icke-levererade flyg. Dessa flyg skulle ha flugit på Malagarutterna där basen skulle varit igång för länge sedan.

Levererade plan till SAS Ireland flyger alla mer eller mindre dagligen. Inuläget 7 plan, senast levererade plan premiär flög igår. De två kvarvarande planen som ska levereras till SAS Ireland har ännu ej påbörjat sina testflygningarna från fabrik. Airbus ligger efter i leveranserna pga förseningar från motortillverkarna. Nästa plan som ska bli EI-SIH med test reg D-AUBQ bör starta sina testflygningarna inom det närmaste.

Levererade plan till SAS Ireland flyger alla mer eller mindre dagligen. Inuläget 7 plan, senast levererade plan premiär flög igår. De två kvarvarande planen som ska levereras till SAS Ireland har ännu ej påbörjat sina testflygningarna från fabrik. Airbus ligger efter i leveranserna pga förseningar från motortillverkarna. Nästa plan som ska bli EI-SIH med test reg D-AUBQ bör starta sina testflygningarna inom det närmaste.
Påståendet om 3 färdiga 320Neo i en hangar i Tyskland var alltså precis som jag misstänkte inte sant

/ TT

detta har lett till att personalbristen är stor (så t.ex. står tre stycken färdiga A320Neo i en hangar i Hamburg och väntar på att CAE Parc ska erbjuda marknadsmässiga (och/eller konkurrenskraftiga) arbetsvillkor och därmed locka till sig personal som kan tjänstgöra ombord dessa plan)

De två kvarvarande planen som ska levereras till SAS Ireland har ännu ej påbörjat sina testflygningarna från fabrik. Airbus ligger efter i leveranserna pga förseningar från motortillverkarna.

Att SAS/SAIL väntar på tre icke-levererade flygplan som står i Hamburg? Ja, nu är det ju två eftersom ett flygplan till är levererat
Du säger att det är tre (eller ja nu är det två) plan som står i en hangar och väntar pga personalbrist. Det var det som jag tyckte lät intressant och undrar om du har någon källa på det?

Toppen