Senaste nytt

SAS har slutat med varma handdukar i Plus?!

Jag hatar varma handukar. Har aldrig förstått grejen. Tycker de stinker sprit och har en konstig känsla.

Men! Jag har ett problem med att SAS inte kan vara konsekventa! Plöjer in sexsiffrigt i bolaget årligen - gladeligen. Men då vill jag ha valet att tacka nej till min utlovade varma handuk.

Min upplevelse av varma handdukar var när jag flög ARN -> EWR och lyckades somna ganska direkt efter takeoff. Min skojfriska resekamrat la en sådan handduk över mitt ansikte. Så jag vaknade panikslagen i någon sorts waterboarding light. Det var rätt otäckt :)

inga haddukar i C från Tokyo i helgen. Pusern skakade på huvudet åt eländet men kunde inte ge någon förklaring mer än att det inte lastats

Det kan inte bara vara SAS som har problem med leverantören isf om det inte äns lastas på utstationerna. Visst känns det som samma typ av vita handduk som alla bolag kör med?

Tror du inte de alltid lastas i CPH då? Även för återresan? SAS vill väl av logistikskäl ha så få leverantörer som möjligt och handdukar, champagne, Mikkeller-öl o s v borde väl ha enbart lastning på hubbarna?

ARN-LAX 19/4, inte ett spår av varm handduk i Business men däremot gott om mat och dryck så jag klarade mig hjälpligt under +10 timmar ändå!

Ingen varm handduk CPH-IAD-CPH i dagarna. Frågade en flygvärdinna och hon uppgav att de är slut hos leverantören.

Inte för att jag bryr mig så mycket om varm våt handduk, men jag vill kunna tvätta händerna bra innan jag äter. SAS egna spritstinkande våtservetter i miniatyrform kvalificerar ej. Se på t.ex. Cathays våtservetter som är större, mjukare och stinker mindre.

Att ha bra våtservetter på lager som back-up borde gå att lösa!

På hemresan från Berlin förra helgen fick jag en av de större våtservetterna tillsammans med disktrasan istället för handduk. Alltså en annan våtservett än den som ligger i matlådan.

Toppen