Senaste nytt

SAS har slutat med varma handdukar i Plus?!

Flög idag från Frankfurt till Arlanda. Bordsduken var faktiskt på plats (till skillnad från i torsdags), men ingen handduk i sikte.
 
Vi köper ju en tjänst av SAS och inte av leverantören. SAS är det är ansvariga leverera produkten jag har köpt = pinsamt av SAS.

Tja. Det du kjøper er en reise fra A => B. Det er det som står i avtalen mellom deg og SAS. Står det at det er inkludert mat og drikke, så har du også en avtale om at det skal være mat og drikke. Jeg har ikke sett at varm handduk står nedfelt i avtalen mellom selger og kjøper når man kjøper en billett hos SAS, men heller at dette er en del av den "usagte" servicen ombord. Selv om jeg prinsippielt ser poenget ditt, så er det ikke noe praksis i dette.

Trekk gjerne paralleller til Norwegian som var så freidige at de skreiv "Inkludert i prisen: dreamlineropplevelsen" i bookingdialogen. Men så var det egentlig euroatlantic-opplevelsen kundene fikk. Da kunne man stille krav til Norwegian om brudd på avtalen. Men hadde de ikke skrevet det, så hadde de jo allikevel levert etter avtalen: transport fra A => B, med optionell mat/drikke ombord.
 
Tja. Det du kjøper er en reise fra A => B. Jeg har ikke sett at varm handduk står nedfelt i avtalen mellom selger og kjøper når man kjøper en billett hos SAS, men heller at dette er en del av den "usagte" servicen ombord. Selv om jeg prinsippielt ser poenget ditt, så er det ikke noe praksis i dette.


Jag ser vad du skriver och du har rätt för det står inte i avtalet/hemsidan att varm handduk skall ingå. Men det står ju inte heller att bestick ingår till maten eller glas ingår till drycken så det är ju inte praxis i detta heller.

Jag tycker bara att SAS kunde skött det snyggare. Köpt en bättre våtservett som det kunde haft istället under period det inte hade varm handduk. Kalla mig galen men jag tycker det är skönt att kunna tvätta händerna innan jag äter när jag varit på en sådan publikplats som en flygplats och våtservetten i boxen är för lite för att kunna rengöra sig ordentligt.

Ja, det är ett i-landsproblem....
 
Jag ser vad du skriver och du har rätt för det står inte i avtalet/hemsidan att varm handduk skall ingå. Men det står ju inte heller att bestick ingår till maten eller glas ingår till drycken så det är ju inte praxis i detta heller.

Jag tycker bara att SAS kunde skött det snyggare. Köpt en bättre våtservett som det kunde haft istället under period det inte hade varm handduk. Kalla mig galen men jag tycker det är skönt att kunna tvätta händerna innan jag äter när jag varit på en sådan publikplats som en flygplats och våtservetten i boxen är för lite för att kunna rengöra sig ordentligt.

Ja, det är ett i-landsproblem....

Vet ikke helt om jeg er enig i at det er et like stort problem som om det ikke skulle være bestikk eller glass ombord. Det ville umuliggjøre inntak av mat og drikke og er en "obvious" greie...

Utover akkurat det, er det nok ingen som nekter deg å ha i-landsproblemet :)
 
Varm handduk i Business SK863, ARN-HKG 8/4, ingen varm handduk i Business SK864, HKG-ARN 10/4..
 
Tja. Det du kjøper er en reise fra A => B. Det er det som står i avtalen mellom deg og SAS. Står det at det er inkludert mat og drikke, så har du også en avtale om at det skal være mat og drikke. Jeg har ikke sett at varm handduk står nedfelt i avtalen mellom selger og kjøper når man kjøper en billett hos SAS, men heller at dette er en del av den "usagte" servicen ombord. Selv om jeg prinsippielt ser poenget ditt, så er det ikke noe praksis i dette.

Trekk gjerne paralleller til Norwegian som var så freidige at de skreiv "Inkludert i prisen: dreamlineropplevelsen" i bookingdialogen. Men så var det egentlig euroatlantic-opplevelsen kundene fikk. Da kunne man stille krav til Norwegian om brudd på avtalen. Men hadde de ikke skrevet det, så hadde de jo allikevel levert etter avtalen: transport fra A => B, med optionell mat/drikke ombord.

Jag tror inte någon i den här tråden allmänt säger att detta är ens rimligt att dra paralleller i detta fall med Norwegian och Dreamliner. Men nu är vi ju ett forum för frekventa resenärer. Och nu gick ju SAS ut för ett tag sedan och annonserade förbättring i Plus med duk och varm handduk inom Europa. Och nu försvinner det plötsligt?

Om det är så att de gått ut och sagt att varm handduk ingår i plus (vilket de har), så måste man ju säga att det är ett helt rimligt krav att ställa på SAS att de levererar den tjänst som de marknadsför. :)

Vad jag köper är en resa mellan A-B samt allt som SAS marknadsför i kabinklassen. Och när de går ut och slår på trumman för förbättringarna i Plus...ja, kalla mig konstig, men då förväntar jag mig nog att de levererar det också.

Shit happens, men oavsett anledning (plötsligt upphörande, slut hos leverantör, personalen glömde, hunden åt upp dem...) så är det rätt dåligt.

Ett mycket litet problem? ABSOLUT. Men nu är detta Business Class, och det är det som vi diskuterar här. Please let us.
(Jag vill helst slippa gå in och ta argument för argument här, men gärna fortsätta med observationerna kring detta märkliga plötsliga försvinnande av varma handdukar!)

Och @agehall: Ja...kände att det var läge att börja skriva igen. :)
 
Jag tror inte någon i den här tråden allmänt säger att detta är ens rimligt att dra paralleller i detta fall med Norwegian och Dreamliner. Men nu är vi ju ett forum för frekventa resenärer. Och nu gick ju SAS ut för ett tag sedan och annonserade förbättring i Plus med duk och varm handduk inom Europa. Och nu försvinner det plötsligt?

Om det är så att de gått ut och sagt att varm handduk ingår i plus (vilket de har), så måste man ju säga att det är ett helt rimligt krav att ställa på SAS att de levererar den tjänst som de marknadsför. :)

Vad jag köper är en resa mellan A-B samt allt som SAS marknadsför i kabinklassen. Och när de går ut och slår på trumman för förbättringarna i Plus...ja, kalla mig konstig, men då förväntar jag mig nog att de levererar det också.

Shit happens, men oavsett anledning (plötsligt upphörande, slut hos leverantör, personalen glömde, hunden åt upp dem...) så är det rätt dåligt.

Ett mycket litet problem? ABSOLUT. Men nu är detta Business Class, och det är det som vi diskuterar här. Please let us.
(Jag vill helst slippa gå in och ta argument för argument här, men gärna fortsätta med observationerna kring detta märkliga plötsliga försvinnande av varma handdukar!)

Och @agehall: Ja...kände att det var läge att börja skriva igen. :)
Lysande och välkommen tillbaka! Sansat och resonerande precis som förut.
 
Jag tror inte någon i den här tråden allmänt säger att detta är ens rimligt att dra paralleller i detta fall med Norwegian och Dreamliner. Men nu är vi ju ett forum för frekventa resenärer. Och nu gick ju SAS ut för ett tag sedan och annonserade förbättring i Plus med duk och varm handduk inom Europa. Och nu försvinner det plötsligt?

Om det är så att de gått ut och sagt att varm handduk ingår i plus (vilket de har), så måste man ju säga att det är ett helt rimligt krav att ställa på SAS att de levererar den tjänst som de marknadsför. :)

Vad jag köper är en resa mellan A-B samt allt som SAS marknadsför i kabinklassen. Och när de går ut och slår på trumman för förbättringarna i Plus...ja, kalla mig konstig, men då förväntar jag mig nog att de levererar det också.

Shit happens, men oavsett anledning (plötsligt upphörande, slut hos leverantör, personalen glömde, hunden åt upp dem...) så är det rätt dåligt.

Ett mycket litet problem? ABSOLUT. Men nu är detta Business Class, och det är det som vi diskuterar här. Please let us.
(Jag vill helst slippa gå in och ta argument för argument här, men gärna fortsätta med observationerna kring detta märkliga plötsliga försvinnande av varma handdukar!)

Ut av nysgjerrighet:

Du skriver "Och nu gick ju SAS ut för ett tag sedan och annonserade förbättring i Plus med duk och varm handduk inom Europa."
Har du denne annonsen? Hvor er marknadsförningen? Jeg har ikke sett den.

"Och när de går ut och slår på trumman för förbättringarna"
Hvor er trommeslåingen?

"Men nu är detta Business Class, och det är det som vi diskuterar här. Please let us."
Nei, det er economy extra. PLUS har aldri vært markedsført som en business class.

Så at dette innlegget skulle være så "lysande", sliter jeg litt med å forstå. Igjen, ingen er uenig at det er kjipt at det er en midlertidig leverandørproblematikk angående hånddukene, men nå begynner dette å bli noget uproporsjonert. Her framstilles det påstander som jeg sliter med å finne presidens for i virkeligheten.
 
Toppen