Senaste nytt

SAS har slutat med varma handdukar i Plus?!

Du skriver "Och nu gick ju SAS ut för ett tag sedan och annonserade förbättring i Plus med duk och varm handduk inom Europa."
Har du denne annonsen? Hvor er marknadsförningen? Jeg har ikke sett den.
Jag drog mig visst lite mer till minnes än jag kan hitta just nu. Men förutom tråden (som du själv startade...) med info (som du själv visserligen kom med och klassade som insiderinfo—och därmed absolut inte mindre riktigt) så vill jag minnas att jag klart diskuterat detta med SAS, som glatt belyst förändringen. Det räcker faktiskt med att någon på SAS berättat om det för att det skall

Detta förändrar dock egentligen inte sakfrågan eller diskussionen alls, som kvarstår: "Har SAS slutat med de varma handdukarna i Plus?!" (som vi tyckte så mycket om)

Låt oss alltså inte diskutera om nivån på SAS marknadsföring. För det är totalt irrelevant. Låt oss istället stanna kvar i den utmärka diskussionen i tråden: "Vart har de varma handdukarna tagit vägen, varför, och hur sjutton kunde det bli såhär?"

"Men nu är detta Business Class, och det är det som vi diskuterar här. Please let us."
Nei, det er economy extra. PLUS har aldri vært markedsført som en business class.
Webbplatsen. Forumet. Inte produkten...

Så at dette innlegget skulle være så "lysande", sliter jeg litt med å forstå. Igjen, ingen er uenig at det er kjipt at det er en midlertidig leverandørproblematikk angående hånddukene, men nå begynner dette å bli noget uproporsjonert. Her framstilles det påstander som jeg sliter med å finne presidens for i virkeligheten.
Uppblåst och oproportionerligt? Knappast. Nu var det min förhoppning att vi kunde lämna diskussionen om diskussionsämnets existensberättigande åt sidan...men det verkar inte så. :)

Så, låt oss ta det i ordning:

@EBGGOT börjar med att ställa en fråga, om någon annan på vårt kära forum har upplevt att den trevliga, älskade varma handduken plötsligt upphört. Tråden fortsätter med att ett antal andra delar med sig av sina upplevelser i stilla lugn och ro. Vi är nyfikna typer här på BusinessClass som vanligt, men behöver tack och lov inte vara det så länge.

Hade vi låtit detta fortlöpa hade denna tråd börjat samla statistik över hur det egentligen ligger till med varma handduken. Kanske hade någon hunnit få besked från SAS på riktigt, och vi hade nått ett vanligt stilla case-closed. För vi alla är ju intresserade av vad som händer med våra kärt använda produkter. Det är ju lite därför vi är här. :)

Jag ser ingen som är direkt massivt upprörd över detta, ingen som vill kräva ersättning från SAS för att de inte levererat den utlovade produkten (för det vore ju rätt löjligt), utan bara ett gäng resenärer som delar sina egna upplevelser, för att sedan uttrycka sin besvikelse av att denna härliga och trevliga förbättring plötsligt är borta.

Vad jag ser är dock att SAS uppenbarligen har ett problem. De har lanserat denna utmärkta förbättring, och nu är den spårlöst borta. Varesig man marknadsför (Definition: marknadsföring behöver inte vara annons eller kampanj—det räcker att berätta om det) den eller inte, är det en rimlig fråga som en frekvent resenär kommer ställa sig: Varför ändrade sig detta nu plötsligt då?

Om det visar sig att det beror på att det är slut hos leverantör, så väcks en väldigt intressant fråga: Hur i hela fridens namn kan varma handdukar vara slut hos leverantören i över 3 veckor?! För alla oss här som roddar runt logistik och företag på ett eller annat vis så är det en högst märklig sak.

Ergo: Detta är en tråd om SAS har slutat med varma handdukar i Plus eller inte. Den har en klart rimlig diskussion. Ingen blåser upp det till orimliga proportioner. Ingen anklagar SAS för att vara världens sämsta företag. Men ingen sitter heller på någon information. Gör du det, varsågod att dela med dig. Men det finns ingen anledning att förminska (belittle) diskussionen. Den är högst rimlig och har ett existensberättigande. För alla oss som reser mycket, är det PRECIS sånt här man börjar undra och fundera över. Och sakna. Den där varma handduken i Plus. :)

--

PS: Vänner, bara för att jag inte skrivit något direkt de senaste två åren betyder det inte att jag inte läst...och haft koll ;)
 
Last edited:
Jag drog mig visst lite mer till minnes än jag kan hitta just nu. Men förutom tråden (som du själv startade...) med info (som du själv visserligen kom med och klassade som insiderinfo—och därmed absolut inte mindre riktigt) så vill jag minnas att jag klart diskuterat detta med SAS, som glatt belyst förändringen.
Till detta utmärkta inlägg kan läggas att en person som i annan tråd presenterat sig som Manager Service & Procedure på SAS har bekräftat detta, se inlägg nedan. Så naturligtvis är det officiellt.

SAS PLUS forbedres | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Jeg har drukket noen øl for å feire øl'ens 500års dag, og deretter tatt et glass vin. Ikke faen om jeg orker å lese gjennom noen andres forsøk på å "utrede" hva tråden handler om. Beklagelig om du føler deg mistolket, det er da virkelig ikke noe big fuzz.... :)

God bedring etter å ha brukt all den tiden på å formulere noe fånyttes, alt er tilbake til normalt om noen få dager... ;)
 
Jeg har drukket noen øl for å feire øl'ens 500års dag, og deretter tatt et glass vin. Ikke faen om jeg orker å lese gjennom noen andres forsøk på å "utrede" hva tråden handler om. Beklagelig om du føler deg mistolket, det er da virkelig ikke noe big fuzz.... :)

God bedring etter å ha brukt all den tiden på å formulere noe fånyttes, alt er tilbake til normalt om noen få dager... ;)

Det brukar heta att man läser det som passar en... :) (men please—skyll inte på att några glas öl och vin, det klär inte, tråden finns även imorgon)

Jag vill nog återigen poängtera att den enda som givit sig in i tråden och velat underminera dess värde och väcka diskussionen, är du... Men är du nöjd och glad igen, så är vi nog alla nöjda och glada, och kan gå tillbaka till trådens kärnfråga, samt fortsätter att diskutera de här småsakerna i servicekoncept, kabinklasser, flygbolag med tillhörande lifsstil m.m som vi ju gör här på BusinessClass. Varesig det är SAS, Lufthansa, British Airways, KLM, Air France, Asiana, BRA, United, American Airlines m.fl :)

Over and out. :cool:

PS: Är det så att du har insiderinfo som vanligt så är det greit! Det tror jag vi alla tackar och bockar för att få reda på! :)
 
Jag hatar varma handukar. Har aldrig förstått grejen. Tycker de stinker sprit och har en konstig känsla.

Men! Jag har ett problem med att SAS inte kan vara konsekventa! Plöjer in sexsiffrigt i bolaget årligen - gladeligen. Men då vill jag ha valet att tacka nej till min utlovade varma handuk.
 
Det brukar heta att man läser det som passar en... :) (men please—skyll inte på att några glas öl och vin, det klär inte, tråden finns även imorgon)

Jag vill nog återigen poängtera att den enda som givit sig in i tråden och velat underminera dess värde och väcka diskussionen, är du... Men är du nöjd och glad igen, så är vi nog alla nöjda och glada, och kan gå tillbaka till trådens kärnfråga, samt fortsätter att diskutera de här småsakerna i servicekoncept, kabinklasser, flygbolag med tillhörande lifsstil m.m som vi ju gör här på BusinessClass. Varesig det är SAS, Lufthansa, British Airways, KLM, Air France, Asiana, BRA, United, American Airlines m.fl :)

Over and out. :cool:

PS: Är det så att du har insiderinfo som vanligt så är det greit! Det tror jag vi alla tackar och bockar för att få reda på! :)

Ja jøss, nå er vi enig om noe. Det første du sa her passet best av alt: man leser det som passer en...

Deretter vrir du det om til en alternativ virkelighet, slik at du kan "snakke meg ned". Før du hever deg opp på en skyhøy hest, og kaster noen ironiske siste sarkastiske drittpakker, før du rir avgårde med en "over and out". Grattis altså. Virkelig classy! I applaud you. Helgens høydepunkt :D

(Jeg har ikke noe insiderinfo og er 100% not affilated til SAS per dags dato).
 
Flög tidigare i veckan CPH-EWR (Plus) och IAD-CPH (Business) och såg inte skymten av handdukarna.

Inte för att jag bryr mig speciellt men självklart vill man ju få den produkten man betalar för. Tro inte att vi frekventa resenärer glömmer bort vad som förväntas ombord och tro att dom bara kan ta bort utan att någon märker de.
 
Ja jøss, nå er vi enig om noe. Det første du sa her passet best av alt: man leser det som passer en...

Deretter vrir du det om til en alternativ virkelighet, slik at du kan "snakke meg ned". Før du hever deg opp på en skyhøy hest, og kaster noen ironiske siste sarkastiske drittpakker, før du rir avgårde med en "over and out". Grattis altså. Virkelig classy! I applaud you. Helgens høydepunkt :D

(Jeg har ikke noe insiderinfo og er 100% not affilated til SAS per dags dato).

Kanske dags att från alla håll lägga ner flame-waret nu.. Fokusera på frågan vad SAS håller på med istället?
 
Toppen