Erik Bernskiöld
Medlem
Jag drog mig visst lite mer till minnes än jag kan hitta just nu. Men förutom tråden (som du själv startade...) med info (som du själv visserligen kom med och klassade som insiderinfo—och därmed absolut inte mindre riktigt) så vill jag minnas att jag klart diskuterat detta med SAS, som glatt belyst förändringen. Det räcker faktiskt med att någon på SAS berättat om det för att det skallDu skriver "Och nu gick ju SAS ut för ett tag sedan och annonserade förbättring i Plus med duk och varm handduk inom Europa."
Har du denne annonsen? Hvor er marknadsförningen? Jeg har ikke sett den.
Detta förändrar dock egentligen inte sakfrågan eller diskussionen alls, som kvarstår: "Har SAS slutat med de varma handdukarna i Plus?!" (som vi tyckte så mycket om)
Låt oss alltså inte diskutera om nivån på SAS marknadsföring. För det är totalt irrelevant. Låt oss istället stanna kvar i den utmärka diskussionen i tråden: "Vart har de varma handdukarna tagit vägen, varför, och hur sjutton kunde det bli såhär?"
"Men nu är detta Business Class, och det är det som vi diskuterar här. Please let us."
Webbplatsen. Forumet. Inte produkten...Nei, det er economy extra. PLUS har aldri vært markedsført som en business class.
Uppblåst och oproportionerligt? Knappast. Nu var det min förhoppning att vi kunde lämna diskussionen om diskussionsämnets existensberättigande åt sidan...men det verkar inte så.Så at dette innlegget skulle være så "lysande", sliter jeg litt med å forstå. Igjen, ingen er uenig at det er kjipt at det er en midlertidig leverandørproblematikk angående hånddukene, men nå begynner dette å bli noget uproporsjonert. Her framstilles det påstander som jeg sliter med å finne presidens for i virkeligheten.
Så, låt oss ta det i ordning:
@EBGGOT börjar med att ställa en fråga, om någon annan på vårt kära forum har upplevt att den trevliga, älskade varma handduken plötsligt upphört. Tråden fortsätter med att ett antal andra delar med sig av sina upplevelser i stilla lugn och ro. Vi är nyfikna typer här på BusinessClass som vanligt, men behöver tack och lov inte vara det så länge.
Hade vi låtit detta fortlöpa hade denna tråd börjat samla statistik över hur det egentligen ligger till med varma handduken. Kanske hade någon hunnit få besked från SAS på riktigt, och vi hade nått ett vanligt stilla case-closed. För vi alla är ju intresserade av vad som händer med våra kärt använda produkter. Det är ju lite därför vi är här.
Jag ser ingen som är direkt massivt upprörd över detta, ingen som vill kräva ersättning från SAS för att de inte levererat den utlovade produkten (för det vore ju rätt löjligt), utan bara ett gäng resenärer som delar sina egna upplevelser, för att sedan uttrycka sin besvikelse av att denna härliga och trevliga förbättring plötsligt är borta.
Vad jag ser är dock att SAS uppenbarligen har ett problem. De har lanserat denna utmärkta förbättring, och nu är den spårlöst borta. Varesig man marknadsför (Definition: marknadsföring behöver inte vara annons eller kampanj—det räcker att berätta om det) den eller inte, är det en rimlig fråga som en frekvent resenär kommer ställa sig: Varför ändrade sig detta nu plötsligt då?
Om det visar sig att det beror på att det är slut hos leverantör, så väcks en väldigt intressant fråga: Hur i hela fridens namn kan varma handdukar vara slut hos leverantören i över 3 veckor?! För alla oss här som roddar runt logistik och företag på ett eller annat vis så är det en högst märklig sak.
Ergo: Detta är en tråd om SAS har slutat med varma handdukar i Plus eller inte. Den har en klart rimlig diskussion. Ingen blåser upp det till orimliga proportioner. Ingen anklagar SAS för att vara världens sämsta företag. Men ingen sitter heller på någon information. Gör du det, varsågod att dela med dig. Men det finns ingen anledning att förminska (belittle) diskussionen. Den är högst rimlig och har ett existensberättigande. För alla oss som reser mycket, är det PRECIS sånt här man börjar undra och fundera över. Och sakna. Den där varma handduken i Plus.
--
PS: Vänner, bara för att jag inte skrivit något direkt de senaste två åren betyder det inte att jag inte läst...och haft koll
Last edited: